• دوشنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402041207306
  • خبرنگار : 50163

تخصیص چهار میلیارد تومان اعتبار به پروژه کتابخانه مدرس خرم‌دره

تخصیص چهار میلیارد تومان اعتبار به پروژه کتابخانه مدرس خرم‌دره

ایسنا/زنجان فرماندار خرم‌دره از تخصیص چهار میلیارد تومان اعتبار به پروژه کتابخانه مدرس این شهرستان خبر داد.

فیاض محبی ظهر امروز (۱۲ تیرماه) در جلسه نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه توجه به مقوله کتاب و کتابخوانی آثاری بلند مدت دارد، گفت: خرم‌دره یکی از شهرستان‌هایی است که در حوزه کتاب و کتابخوانی پیشکسوت است و مفاخر بسیاری را در خود پرورش داده است.

وی ضمن اشاره به جایگاه والای کتاب از منظر رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری بر اهمیت به حوزه کتاب و کتابخوانی تاکید دارند، باید به این حوزه توجه کافی داشته باشیم و به آن به عنوان یک سرمایه‌گذاری ارزشمند بنگریم.

فرماندار شهرستان خرم‌دره افزود: خوشبختانه رویکرد اخیر کتابخانه‌های عمومی استان زنجان به گونه‌ای بوده است که فضای بسیار مناسبی در جهت تسهیل دسترسی به کتاب فراهم شده است.

محبی با اشاره به پروژه مدرس خرم‌دره، خاطرنشان کرد:  در جریان مشکلات شهرستان از جمله کتابخانه مدرس هستیم که با پیگیری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان منجر به تخصیص حدود 4 میلیارد تومان اعتبار به این حوزه شده است.

در ادامه این جلسه مدیر نهاد کتابخانه‌های عمومی خرم‌دره نیز با اشاره به ۱۲ جشنواره ملی کتابخوانی رضوی، اظهار کرد: این جشنواره ارزشمند فرصتی برای دیده شدن کتابخوانان و ارادتمندان به ساحت مقدس امام رضا (ع) است.

لیلا صباغی با اشاره به اینکه ۳۰ عنوان برنامه فرهنگی و رشد ۲۰ در برای امسال پیش‌بینی شده است،  تصریح کرد: آنچه که از اهمیت بسزایی برخوردار است وجود یک برنامه مدون برای توسعه کتابخانه‌های عمومی است که این برنامه پس از تدوین به کتابخانه‌ها و فرمانداری ارسال شد.

وی با اشاره به واریز نیم‌درصد کتابخانه‌ها توسط شهرداری، ادامه داد: سال گذشته مبلغ ۲۴۰ میلیون تومان شهرداری خرم‌دره به حساب کتابخانه‌های عمومی به صورت علی‌الحساب واریز کرد که ۵۱ درصد از نیم درصد محقق شده و ۴۹ درصد باقیمانده است.

مدیر نهاد کتابخانه‌های عمومی خرم‌دره با بیان اینکه علاوه بر کتابخانه کوثر کتابخانه افق نیز نیاز به مرمت ورودی دارد، یادآور شد: ورودی برخی از کتابخانه‌ها شایسته کتاب‌خوانان نیست.

این مسئول با یادآوری اینکه اولین شهرستانی هستیم که انجمن خیرین کتابخانه‌ساز را به ثبت رساندیم، اضافه کرد: این موضوع نیز به برکت وجود خیرین در شهرستان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha