• سه‌شنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402042717550
  • خبرنگار : 50130

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان:

کتابخانه ابوذر قروه تا پایان سال جاری افتتاح می شود

کتابخانه ابوذر قروه تا پایان سال جاری افتتاح می شود

ایسنا/کردستان مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان از تکمیل، تجهیز و راه اندازی کتابخانه ابوذر شهرستان قروه تا پایان سال جاری خبر داد.

محمد مخدومی، امروز در جلسه مشترک انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان قروه که به ریاست فرماندار و با حضور بخشداران و شهرداران شهرهای تابعه و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: با ساخت این کتابخانه، شاخص های فرهنگی در سطح شهرستان افزایش چشمگیری می یابد.

وی ادامه داد: زیربنای پروژه مذکور بالغ بر هزار و ۲۰۰ متر مربع است که در صورت راه اندازی و فعالیت می‌تواند بخشی از نیازهای جامعه کتاب خوان شهرستان قروه را رفع کند.

مخدومی با اشاره به اینکه عملیات کلنگ زنی و ساخت کتابخانه از سال ۸۹ آغاز شده، افزود: متاسفانه تا چند سال ساخت این پروژه فرهنگی به دلیل نبود اعتبار و بی توجهی متوقف شده بود تا اینکه از سال ۹۸ عملیات ساخت دوباره از سر گرفته شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان گفت: هم اکنون مراحل نهایی ساخت پروژه در حال انجام است و بلافاصله پس از تحویل ساختمان آن به کتابخانه های عمومی، تجهیز آن آغاز می شود.

وی عنوان کرد: کتابخانه های عمومی استان کردستان تاکنون نزدیک به هشت میلیارد ریال تجهیزات شامل قفسه، میز و صندلی، سیستم های کامپیوتری و استند برای کتابخانه مذکور خریداری کرده است.

مخدومی با اشاره به اینکه تجهیز کتابخانه ابوذر بر اساس اساتانداردهای روز نیازمند ۳۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر است، افزود: مسئولان و خیرین باید در راستای تجهیز و راه اندازی این مرکز فرهنگی از کتابخانه های عمومی حمایت کنند.

فرماندار قروه نیز در این جلسه حمایت از کتابخانه های عمومی را از سیاست های فرمانداری شهرستان عنوان کرد و گفت: توجه به کتاب و کتابخوانی زمینه ساز توسعه فرهنگی کشور خواهد بود.

خلیل فعله گری خواستار توجه ویژه شهرداری ها به پرداخت نیم درصد شد و اظهار داشت: پرداخت به موقع نیم درصد می تواند در رفع مشکلات کتابخانه های عمومی و افزایش کیفیت خدمات دهی این نهاد فرهنگی بسیار اثرگذار باشد.

وی توجه به ترویج فرهنگ مطالعه به ویژه در میان کودکان و نوجوانان را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: این قشر آینده ساز کشور هستند و باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سنین پایین در میان آنان نهادینه شود.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قروه نیز در این جلسه از فعالیت ۶ باب کتابخانه عمومی در این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد ۵ باب نهادی و یک باب مشارکتی است.

زیبا عبدالملکی تصریح کرد: ۵ باب کتابخانه عمومی نهادی شهرستان شامل کتابخانه شهید مدرس و شهید آوینی در شهر قروه، علامه دهخدا در شهر دلبران، شهید مومنی در شهر سریش آباد و شهدای دزج در شهر دزج است.

وی تعداد اعضای فعال کتابخانه های عمومی شهرستان قروه را ۴ هزار و ۲۶۶ عضو اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۶۳۸ عضو خانم و یک هزار و ۶۲۸ عضو دیگر آقا هستند.

عبدالملکی اضافه کرد: همچنین بالغ بر ۸۲ هزار نسخه کتاب با موضوعات متنوع در کتابخانه های عمومی شهرستان قروه در دسترس علاقمندان قرار دارد.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha