• شنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402051408089
  • خبرنگار : 50294

معاون سلامت دامپزشکی خبر داد:

شناسایی ۷۸ رأس دام مبتلا به سل در کردستان

شناسایی ۷۸ رأس دام مبتلا به سل در کردستان

ایسنا/کردستان معاون سلامت دامپزشکی کردستان از شناسایی و حذف ۷۸ رأس دام مبتلا به سل در کردستان خبر داد.

محمد طاهر پارسافر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در راستای کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، اقدامات لازم توسط دامپزشکی کردستان در ارتباط با بیماری سل بر اساس پروتکل سازمان دامپزشکی کشور و در زمانبندی مشخص در سطح گاوداری‌ها و برای دام‌های روستایی انجام می‌شود.

وی از مراجعه دامپزشکی به ۶۲ واحد و انجام ۱۰۲۹۲ نوبت سر عملیات تست سل گاوی به صورت رایگان و شناسایی ۷۸ رأس گاو رآکتور سلی در چهار ماهه اول سال‌جاری خبر داد و عنوان کرد: گاوهای آلوده روانه کشتارگاه شده و اقدامات لازم به ویژه ضدعفونی، محدودیت در نقل و انتقال دام و رعایت ضوابط بهداشتی در کانون‌های آلوده به عمل آمده است.

پارسافر در ادامه گفت: با توجه به عملکرد خوب استان در شناسایی دام‌های آلوده، طی مکاتبه‌ای از طرف مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی خطاب به مدیر کل دامپزشکی استان کردستان از دقت، حساسیت و جدیت همکاران دامپزشکی کردستان در انجام تست سل و رعایت دقیق دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی تقدیر و تشکر به عمل آمده است.

وی افزود: شناسایی و حذف گاوهای آلوده، رعایت امنیت زیستی، ضدعفونی، رعایت ضوابط بهداشتی و حمل و نقل دام‌ها با مجوز بهداشتی دامپزشکی را از بهترین روش های کنترل و پیشگیری از بیماری سل دانست.

معاون سلامت دامپزشکی کردستان به مردم استان اطمینان خاطر داد که کلیه گاوداری‌های استان تحت مراقبت و نظارت دامپزشکی هستند و حداقل دو بار در سال دام‌های آن‌ها تست و از نظر بیماری سل بررسی می‌شوند.

پارسافر از همکاری و هماهنگی مدیران گاوداری‌های استان با دامپزشکی در کنترل و پیشگیری از بیماری قدردانی نمود و از دامداران استان درخواست کرد از جابجایی و حمل و نقل دام بدون مجوز دامپزشکی خودداری و نسبت به بیمه نمودن دام‌ها اقدام نمایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha