• شنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۲:۱۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402051408511
  • منبع : نمایندگی گیلان

فرماندار رضوانشهر:

سقف ۲۰ درصدی افزایش اجاره بها رعایت شود

سقف ۲۰ درصدی افزایش اجاره بها رعایت شود

ایسنا/گیلان فرماندار رضوانشهر بر رعایت سقف ۲۰ درصدی اجاره‌بها از سوی مشاوران املاک و مالکان تاکید کرد و گفت: با توجه به مصوبه دولت مبنی بر تعیین سقف ۲۰ درصدی برای افزایش اجاره‌بها در شهرستان ها، مشاوران املاک و مالکان موظف و مکلف به اجرای آن هستند.

به گزارش ایسنا، سید نادر صفوی میرمحله امروز در همایش با مشاورین املاک شهرستان رضوانشهر، با اشاره به مصوبات هفتمین جلسه شورای عالی مسکن و مصوبات جلسه معاون اول رئیس جمهوری و همچنین تصمیمات جلسه کارگروه اقتصادی دولت، گفت: براساس دستورالعمل ابلاغی، کلیه قراردادهای اجاره واحدهای مسکونی شهری در تهران ۲۵ درصد و در شهرستان ها حداکثر ۲۰ درصد است.

وی تاکید کرد: با توجه به مصوبه دولت مبنی بر تعیین سقف ۲۰ درصدی برای افزایش اجاره‌بها، مشاوران املاک و مالکان موظف و مکلف به اجرای آن در شهرستان هستند.

فرماندار رضوانشهر افزود: دولت سیزدهم چهار اقدام شامل شناسایی خانه‌های خالی، پرداخت وام اجاره، تعیین سقف مجاز افزایش اجاره بها و الزام به ارایه کد رهگیری را برای کنترل این بازار در دستور کار قرار داده و در حوزه ودیعه مسکن بالاترین تسهیلات کم بهره را داشته است.

صفوی با تاکید بر فرهنگ سازی و حس انسان دوستی در این راستا، گفت: باید عدل و انصاف را نسبت به یکدیگر رعایت کنیم؛ متاسفانه برخی از صاحبخانه ها اجاره ها و پول پیش(ودیعه) را تا چند برابر نیز افزایش داده اند و در صورت عدم تمدید مستاجر با نرخ پیشنهادی شان، از مستاجر می خواهند ملک را تخلیه نموده تا به شخص دیگری اجاره دهد که همین موضوع باعث بروز مشکلات زیادی برای مستاجران شده است.

وی عنوان کرد: گشت های مشترک تعزیراتی در حوزه مسکن به ویژه برای رسیدگی به تخلفات بنگاه های مشاوران املاک فعال شده و با بنگاه های معاملات ملکی که اقدام به ثبت کد رهگیری نکنند یا فاقد کد رهگیری باشند، برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

امام جمعه شهرستان رضوانشهر نیز در این همایش با بیان احادیثی از ائمه اطهار گفت: دولت سیزدهم قدم های خوبی در کشور برداشته است و همه باید در این مسیر به دولت کمک کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی نژاد افزود: همه ما از یک خانواده هستیم و لذا منتظر نمانیم تا همه گره ها را دولت باز کند و ما با کمک هم می توانیم در کاهش مشکلات سهیم باشیم.

وی با اشاره به اینکه حضرت رسول اکرم(ص) فرمودند مسلمان برادر مسلمان است، بیان کرد: مردم هم برادران دینی ما هستند و باید در کاهش آلام و نگرانی های آن ها قدم هایی برداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha