• دوشنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402051609701

/جهاد دانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/

عزیزی: جهاددانشگاهی از ظرفیت مجلس استفاده کند

عزیزی: جهاددانشگاهی از ظرفیت مجلس استفاده کند

ایسنا/فارس نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس ظرفیت قانون‌گذاری و ریل‌گذاری دارد لذا از جهاد دانشگاهی انتظار می‌رود با ارائه پیشنهادات سازنده در طرح‌ها و لوایح، از این ظرفیت استفاده کند.

ابراهیم عزیزی دوشنبه ۱۶ مرداد ضمن تبریک سالروز تاسیس جهاددانشگاهی به ایسنا گفت: سه کلید واژه علم و ایمان و عمل بهترین تابلوی معرفی جهاددانشگاهی است یعنی علمی که به عمل می‌انجامد آن هم با نگاه مبتنی بر الهیات و دین.

او افزود: امروز مشکل بشر به ویژه در نگاه غرب، علم بدون ایمان است در حالی که شاخصه علم در نگاه ما رسیدن به معرفت الهی است لذا جهاددانشگاهی یک بسته کامل را در راه معرفت‌اندوزی با نگاه علمی پیش گرفته و این نگاه ارزشمند منجر به اتفاقات مبارک در عرصه کار و خدمت شده است.

عزیزی ادامه داد: قطعاً از ظرفیت‌های بی‌شمار جهاددانشگاهی می‌توان بهره‌ها برد و دستگاه‌های اجرایی از این ظرفیت‌ها می‌توانند در راستای توسعه و پیشرفت استفاده کنند. اینجا باید یک ارتباط مناسب و مستمر میان جهاد دانشگاهی و سازمان‌ها جهت معرفی دستاوردها شکل گیرد تا آزمون و خطاهای ما به حداقل برسد.پ

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به اینکه به نظر شما جهاددانشگاهی با ایمان، امید، اعتماد به جوانان چه الگوسازی‌هایی می‌تواند در پیشرفت دانش‌بنیان کشور داشته باشد؟ گفت: قطعاً جهاددانشگاهی با همین الگوها زمینه‌ساز حرکات بزرگ، اثرگذار و محرک خواهد شد.

او با بیان اینکه پس از انقلاب به یک خودباوری رسیدیم که می‌توانیم روی پای خود بایستیم، افزود: در اوایل شاید باورش برای خودمان هم سخت بود اما با همین شاخصه‌ها به رشد و پیشرفت رسیدیم. حال جهاددانشگاهی با همان نگاه معرفتی در حوزه دانش‌بنیان نیز می‌تواند کارهای بزرگ رقم بزند. در این راستا ارتباط و تعامل دو سویه با پارک‌های علم و فناوری مهم و تأثیرگذار است تا از همپوشانی‌ها جلوگیری شده و منجر به هم‌افزایی شود.

عزیزی تصریح کرد: به سبب وظیفه نمایندگی باید ارتباط ها تقویت شود و ما از پیشنهادات این نهاد همچون سایر نهادها در بودجه یا برنامه هفتم استقبال می‌کنیم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس ظرفیت قانون‌گذاری و ریل‌گذاری دارد لذا از جهاددانشگاهی انتظار می‌رود با ارائه پیشنهادات سازنده در طرح‌ها و لوایح، از این ظرفیت استفاده کند.

او همچنین در خصوص عملکرد جهاددانشگاهی در اعتماد به جوانان، تقویت روحیه ما می‌توانیم و تربیت شخصیت‌های مومن و برجسته علمی گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی این اعتماد شکل گرفت و جوانان مؤمن و متعهد و متخصص در جهاد دانشگاهی با روحیه خودباوری ناشی از اندیشه‌های بزرگ امام راحل کارهای بر زمین مانده را جلو بردند و امروز شاهدیم در عرصه‌های مختلف و علم روز جهاد دانشگاهی حرف‌های بسیار برای گفتن دارد. ادامه این مسیر نیازمند تلاش و پشتکار و امید به آینده است که قطعاً در جهاد دانشگاهی این روحیه نهادینه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha