• دوشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۷:۴۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402060604170
  • خبرنگار : 90062

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

فعالیت کتابخانه‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است

فعالیت کتابخانه‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است

ایسنا/زنجان دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: کتابخانه یک مجموعه فرهنگی و هنری است و تنها مختص به کتاب نیست.

مهدی رمضانی، ظهر امروز (۶ شهریورماه) در مراسم افتتاح کتابخانه شیخ عبدالکریم زنجانی که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت هفته دولت با بیان اینکه تنوع خدماتی کتابخانه‌ها بالا است، اظهار کرد: کتابخانه یک مجموعه فرهنگی هنری است و تنها مختص به کتاب نیست. فعالیت کتابخانه می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیر بسزایی داشته باشد. ظرفیت‌های کتابخانه قابل توسعه است و باید به ابعاد گوناگون آن توجه شود. 

وی افزود: همه کتابخانه‌ها دارای بخش کودکان و نوجوان هستند؛ کتابخانه پناهگاه امنی برای کودکان است و باید به خوبی ظرفیت‌های آنان را پرورش دهیم. در حوزه نوجوان دارای ضعف‌های بسیاری هستیم که باید آن را برطرف کنیم.

رمضانی با بیان اینکه ۳۸۰۰ کتابخانه در سطح کشور دایر است، اذعان کرد: با توجه به افزایش قیمت کتاب، کتابخانه‌ باید دسترسی به کتاب را سهل‌تر کند.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان نیز در ادامه این مراسم یادآور شد: کتابخانه علامه شهید عبدالکریم زنجانی، سومین کتابخانه‌ای است که از سال گذشته توسط اداره‌ کل راه‌ و شهرسازی از محل بازآفرینی شهری در استان زنجان احداث شده است. لازم به ذکر است این کتابخانه با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال ساخته شده است. 

محمدرضا خانی افزود: کتابخانه سردار سلیمانی ابهر، کتابخانه امام حسین (ع) منطقه بی‌سیم زنجان نیز در این طرح افتتاح شدند. باید عنوان کنیم کتابخانه‌ها پایگاه‌های فرهنگی هستند و این رویکرد امروزه بیشتر مورد توجه است. 

وی با بیان اینکه کتابخانه امام حسین (ع) بی‌سیم خانواده‌ محور طراحی شده است، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه این کتابخانه در یک منطقه محروم افتتاح شده است ولی امروز بیش از ۱۰۰۰ نفر عضو داشته و یکی از فعال‌ترین نهادهای فرهنگی شهر تلقی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha