• یکشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402062615565
  • خبرنگار : 71660

اعتراض به دولت چک به دلیل حمایت نظامی از اوکراین

اعتراض به دولت چک به دلیل حمایت نظامی از اوکراین

هزاران تن از حامیان یک حزب مخالف دولت جمهوری‌ چک و طرفدار روسیه در پراگ دست به تجمع زدند تا علیه دولت راست‌میانه این کشور اعتراض و از مدیریت اقتصادی و حمایت نظامی از اوکراین انتقاد کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اعتراض روز شنبه توسط جنبش PRO برگزار شد؛ جنبشی که در پارلمان جمهوری چک نماینده‌ای ندارد و سیاست ملی‌گرایانه، حامی مسکو و ضد غرب اتخاذ کرده است.

خبرگزاری «سی‌تی‌کی» متعلق به جمهوری چک تعداد معترضان را ۱۰ هزار نفر تخمین زده است و این آمار نسبت به اعتراضات مشابهی که سال گذشته میلادی به دلیل افزایش قیمت انرژی در اروپا برگزار شد، کمتر بوده است.

اعتراض به دولت چک به دلیل حمایت نظامی از اوکراین

«جیندریچ رایچل» رهبر جنبش PRO در میدان ونسسلاس پراگ خطاب به معترضان گفت: ما امروز یک گام دیگر برداشتیم تا از راهی که به دولت آقای پتر فیالا، نخست‌وزیر جمهوری چک ختم می‌شود، خارج شویم.

او ضمن بیان اینکه دولت جمهوری چک باید هرگونه تلاش اوکراین جهت پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو را وتو کند، بیان کرد: آن‌ها عوامل قدرت‌های خارجی هستند که دستورات آن‌ها را انجام می‌دهند. آن‌ها دست‌نشانده هستند. من دیگر یک دولت دست‌نشانده نمی‌خواهم.

دولت فعلی جمهوری چک به عنوان متحد نزدیک اوکراین بوده است و با ارسال تانک‌ها، راکت‌اندازها، هلیکوپترها، گلوله‌ها و سایر تجهیزات دیگر به نیروهای اوکراینی در برابر روسیه کمک می‌کند.

رایچل همچنین از سیاست‌های ملی‌گرایانه ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان به عنوان یک «الگو» استقبال کرد و خواستار «اتحاد کشورهای اروپای مرکزی جهت مقابله با بروکسل» شد.

اعتراض به دولت چک به دلیل حمایت نظامی از اوکراین

معترضان همچنین از وضعیت اقتصاد جمهوری چک که تورم دو رقمی دارد، انتقاد کردند و تولید و خروجی این کشور هنوز به سطح پیش از شیوع کووید-۱۹ بازنگشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha