• دوشنبه / ۳ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402070301617
  • خبرنگار : 50130

نماینده ولی فقیه در کردستان:

اولیا و معلمان مواظبت بیشتری در راستای علم‌آموزی دانش‌آموزان داشته باشند

اولیا و معلمان مواظبت بیشتری در راستای علم‌آموزی دانش‌آموزان داشته باشند

ایسنا/کردستان نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تاکید بر اینکه، اولیای مدرسه و معلمان هم تلاش و مواظبت بیشتری در راستای علم‌آموزی دانش‌آموزان داشته باشند گفت: آموزش و پرورش باید به جز کسب علم، درس زندگی و آداب معاشرت هم به دانش‌آموزان یاد بدهند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، امروز دوشنبه (۳ مهرماه) در آئین نمادین بازگشایی مدارس استان کردستان، تحصیل علم را بهترین، شریف‌ترین و بالاترین عمل دانست و اظهار کرد: والدین برای فرزندان خود باید اهمیت علم‌آموزی را یادآوری کنند.

وی بیان کرد: باید والدین، بستر و محیط خانه را برای علم‌آموزی فرزندان خود فراهم کنند و با نظارت بر دوستان کودک و فضای مجازی که در آن فعالیت می‌کند، مواظب فرزندان خود باشند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر اینکه اولیای مدرسه و معلمان هم تلاش و مواظبت بیشتری در راستای علم‌آموزی دانش‌آموزان داشته باشند بیان کرد: آموزش و پرورش باید به جز کسب علم، درس زندگی و آداب معاشرت هم به دانش‌آموزان یاد بدهند.

وی با تاکید بر اینکه معلمان علمشان را باید به‌روز کنند، یادآور شد: انجمن اولیا و مربیان در مدارس مورد توجه قرار نمی‌گیرد که امیدواریم از این پس بیشتر در مدارس به این انجمن اهمیت داده شود.

هاشم ناظمی جلال، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این آئین ضمن تبریک ربیع الاول، آغاز سال تحصیلی و نیز آغاز امامت حضرت حجت(عج) عنوان کرد: امروز در حالی سال تحصیلی جدید را آغاز می کنیم که در طول سه ماه گذشته ۲۳هزار فرهنگی با جان و دل فعالیت داشته و خود را آماده کرده اند تا بالغ بر۳۰۰ هزار دانش آموز استان سال تحصیلی را به خوبی آغاز کنند.

ناظمی جلال با بیان اینکه ما معتقدیم ایران قوی در گرو داشتن مدرسه قوی است، گفتمان مشترک بین ارکان اصلی آموزش و پرورش را لازمه به قدرت رسیدن مدرسه عنوان کرد و گفت: سایر ابعاد جامعه نیز باید در هماهنگی با مدرسه وظایف اجتماعی خود را به بهترین نحو احسن انجام دهند تا رسیدن به اهداف آموزش و پرورش تسهیل گردد.

وی مشارکت اولیاء را نکته مهم در فرآیند آموزش و پرورش دانش آموزان عنوان کرد و خطاب به اولیاء گفت: ارتباط خود را با مدارس تقویت نمایید تا اهداف عالیه دانش آموزان محقق گردد.

کیومرث حبیبی، معاون امور عمرانی استاندار کردستان نیز در ادامه این مراسم، دانش آموزان را بسترساز توسعه دانست و اظهار کرد: اگر قرار است چرخ توسعه کشور و جامعه‌ای به حرکت در بیاید لازمه آن پرورش صحیح این دانش آموزان است.

وی افزود: معلم با جایگاه و سیمای معنوی که دارد جزو اقشاری است که بالندگی دانش آموزان هدف اصلی زیست وی است.

معاون امورعمرانی استاندار کردستان بیان کرد: تبدیل محیط مدرسه به یک محیط دلپذیر و امن وظیفه ذاتی همه ما است چرا که آنچه در این مدارس اتفاق می افتد چیزی جز توسعه پایدار نیست.

وی یادآور شد: مدیریت عالی استان در راستای رفع مشکلات و موانعی که در زمینه آموزشی و پرورشی وجود دارد اعلام آمادگی می کند و نه تنها درنوسازی مدارس و رفع کمبود فضای آموزشی، بلکه از تمام سیستم های در اختیار شامل مولد سازی، تامین اعتبار و تخصیص‌ها از مصوبات سفر بهره خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha