• چهارشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402070503081
  • منبع : نمایندگی اردبیل

به همت انتشارات جهاد دانشگاهی اردبیل؛

کتاب «پلی‌فنل‌ها در پیشگیری و درمان سرطان» منتشر شد

کتاب «پلی‌فنل‌ها در پیشگیری و درمان سرطان» منتشر شد

ایسنا/اردبیل انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل کتاب «پلی‌فنل‌ها در پیشگیری و درمان سرطان» را با رویکردی به حوزه علوم پزشکی، به ویژه گروه پزشکی، زیست شناسی، ژنتیک، بیوشیمی و بیوتکنولوژی منتشر کرد.

این کتاب توسط دکتر «مهران اوچی اردبیلی» عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل، دکتر «محمد ضعیفی زاده» عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، «نرگس رجب وند»، «علی محمدی گللو» و دکتر «رامین نصیری» تالیف گردیده است.

از ویژگی های اصلی کتاب «پلی‌فنل‌ها در پیشگیری و درمان سرطان»، جامع و بروز بودن با توجه به پتانسیل‌ها و چشم‌اندازهای درمان سرطان می‌باشد که نگاه و دیدگاه درمانی پلی‌فنل‌ها در سرطان مدنظر قرار گرفته و تا حد امکان به زبان ساده نوشته شده است تا برای محققین حوزه بیولوژی و پزشکی قابل استفاده باشد.

سرطان عارضه مزمنی است که برای ایجاد آن مدت‌ها وقت لازم است. علت ایجاد سرطان این است که کنترل تقسیم سلول از بین می‌رود و سلول‌ها تا حد تشکیل تومور تکثیر پیدا می‌کنند و این پدیده حاصل موتاسیون و یا از بین رفتن ژن‌ها است. عـوارض و در برخی موارد ناکارآمدی درمان‌های رایج موجب تحقیقات گسترده برای دستیابی به داروهای جدید به خصوص با منشاء گیاهی شـده اسـت. در سال‌های اخیر، ترکیبات پلی‌فنلی برای مهار رشد و انتشار سرطان، به عنوان عوامل بازدارنده شیمیایی موردتوجه قرار گرفته‌اند.

پلی‌فنول‌ها دسته‌ای از مواد شیمیایی هستند که به‌طور طبیعی در گیاهان وجود دارند. بیش از ۵۰۰ پلی‌فنول منحصر به‌ فرد در طبیعت وجود دارد. این مواد شیمیایی در مجموع با عنوان مواد شیمیایی گیاهی شناخته می‌شوند. مقدار پلی‌فنل‌های موجود در هر ماده‌ی غذایی، بسته به اینکه آن گیاه کجا رشد کرده، چطور کشت و حمل شده، چقدر رسیده و چگونه پخته یا آماده شده، متفاوت است.

در این کتاب سعی شده است؛ تا اثرات ضد سرطانی پلی‌فنل‌های اولئوروپین، کومارین، کوئرستین، رزوراترول، آپیژنین، لوتئولین، نارینگین و نارینگنین، کورکومین و تاکسول به همراه مکانیسم اثر آن‌ها به طور گسترده مورد بررسی قرار گیرد.

کتاب «پلی‌فنل‌ها در پیشگیری و درمان سرطان»، ۲۵۶ صفحه‌ای، در ۱۰ فصل تالیف شده است و به قیمت ۱۲۰۰۰۰۰ ریال در دسترس علاقمندان قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha