• پنجشنبه / ۱۳ مهر ۱۴۰۲ / ۰۰:۱۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402071308424
  • خبرنگار : 50188

مدیرکل بهزیستی استان کرمان اعلام کرد

درخواست کمک از ائمه جماعات برای کاهش آسیب‌های اجتماعی/ کمبود نیرو در اورژانس اجتماعی

درخواست کمک از ائمه جماعات برای کاهش آسیب‌های اجتماعی/ کمبود نیرو در اورژانس اجتماعی

ایسنا/کرمان مدیرکل بهزیستی استان کرمان از ائمه جمعه و جماعات درخواست کرد در موضوع آسیب‌های اجتماعی به اداراتی مانند بهزیستی و فرمانداری کمک کنند.

علیرضا وحیدزاده ۱۲ مهرماه در نشست رویداد اجتماعی با حضور فرمانداران شهرستان‌های انار، بردسیر، شهربابک و رفسنجان در فرمانداری رفسنجان اظهار کرد: یکی از آسیب‌های اجتماعی وجود کودکان‌کار است. نباید آن‌ها را نادیده گرفت و باید برنامه منسجم نگهداری از این کودکان و پرورش و رشد به سمت تعالی این قشر را در برنامه قرار داد.

وی افزود: طلاق، اعتیاد، کودک آزاری، همسرآزاری، طلاق عاطفی و دیگر آسیب‌ها که روح و روان جامعه را به درد می‌آورند، نیاز به برنامه‌ریزی دارند تا روند کاهشی آن‌ها را شاهد باشیم. باید دنبال ابزاری موثر باشیم یکی از این ابزارها تقویت اورژانس اجتماعی ۱۲۳ است و در شهرستان ها باید فعال باشند.

وحیدزاده بیشتر معلولیت‌هایی که در شهرستان‌های رفسنجان، انار، شهربابک و بردسیر دیده می‌شوند را جسمی و حرکتی، ذهنی، بینایی و شنوایی اعلام کرد و افزود: عوامل ایجاد این معلولیت‌ها هم ژنتیک، حوادث و سوانح و نیز بیماری‌ها هستند که باید راه چاره‌ای برای آن‌ها دیده شود.

وی تصریح کرد: برای رفع ناهنجاری‌های اجتماعی مانند کودک‌آزاری، زنان بدسرپرست، اختلافات حاد خانوادگی و همسرآزاری باید مراکز مشاوره در شهرستان‌ها گسترش یابد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان بیان کرد: نباید بگذاریم حریم‌های خانواده کاملا شکسته شود، البته این موضوع را در جامعه شاهدیم و علاوه بر اینکه کمک بخش‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر و ... را در تهیه فضا و مکان، روانشناس و هزینه‌ها می‌طلبیم از ائمه جمعه و جماعات هم می‌خواهیم که در سخنرانی‌ها به‌ضرورت افزایش آستانه تحمل و صبر، کنترل خشم و مهارت‌های اجتماعی در افراد بپردازند.
 
کمبود نیرو در اورژانس اجتماعی ۱۲۳ رفسنجان
 
فرماندار رفسنجان نیز با اشاره به وجود بیش از ۵۰۰۰ معلول تحت حمایت بهزیستی در این شهرستان، اظهار کرد: در شهرستان ۱۱ مرکز تخصصی مددکاری داریم که به این افراد امدادرسانی می‌کنند.

حسین رضایی بیان کرد: چهار مرکز ترک اعتیاد در رفسنجان داریم ضمن آن‌که اورژانس اجتماعی ۱۲۳ شهرستان با کمبود نیرو مواجه است.

وی ادامه داد: برای دو معضل حاد یعنی طلاق و اعتیاد در رفسنجان نیاز به اجرای طرح‌های پیشگیرانه داریم و آموزش‌های گسترده مهارت‌های زندگی و مشاوره‌های قبل از ازدواج نیاز است تا معضلات را کم‌رنگ کنیم.

احساس مسئولیت در مقابل دیگران باید در جامعه زنده شود

امام جمعه رفسنجان نیز در این نشست اظهار کرد: بیماری‌ها و مسائل اجتماعی  وجود دارند باید مسائل را شناسایی و راه‌های برون‌رفت از آن‌ها را اجرا کرد.

حجت‌الاسلام اصغر عسکری بیان کرد: دخالت اطرافیان، بی‌احترامی، عدم تفاهم در روابط زناشویی و ... را که در افراد جامعه می‌بینیم ناشی از این است که افراد نسبت به وظایف و رسالت‌های خود آگاه نیستند.

وی ادامه داد: به‌نسبت افراد، وظایف هم تعریف شده که باید نسبت به وظایف‌مان آشنا باشیم، آنقدر که خانواده در اسلام حرمت دارد شاید هیچ چیز دیگر حرمت ندارد؛ قرآن با صراحت می‌فرماید اگر والدین یکی یا هر دو به سن پیری رسیدند نزد خودتان نگهدارید.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: از آموزه‌های دینی‌مان فاصله نگیریم، نباید پدر و مادر را به عنوان کالای بی‌ارزش پنداشت و به خانه سالمندان سپرد که نهایت بی‌احترامی به والدین است.

وی همچنین به معضل وجود معتادان در جامعه اشاره کرد و گفت: معتادان، بیمار هستند باید درمان شوند، احساس مسئولیت در مقابل دیگران باید در جامعه به عنوان فرهنگ زنده شود بنابراین باید به کمک بهزیستی رفت تا آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha