• سه‌شنبه / ۹ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402080906595
  • خبرنگار : 50212

مدیرکل منابع انسانی بنیاد مستضعفان:

هدف بنیاد مستضعفان از فعالیت های اقتصادی، محرومیت زدایی است

هدف بنیاد مستضعفان از فعالیت های اقتصادی، محرومیت زدایی است

ایسنا/مرکزی مدیرکل منابع انسانی بنیاد مستضعفان گفت: هدف اصلی از فعالیت شرکت ها و هلدینگ های بنیاد مستضعفان در رشته فعالیت های مختلف درآمدزا و سودآور، محرومیت زدایی در کشور است تا با رفع محرومیت در جامعه توسعه واقعی محقق شود.

احسان جهاندیده سه شنبه نهم آبان ماه در نشست شورای منابع انسانی گروه بنیاد مستضعفان که با هدف هم اندیشی، تبادل دانش و تجربه در حوزه منابع انسانی با محوریت ایمنی، سلامت و محیط زیست (HSE) در شرکت بهتام روانکار واقع در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه برگزار شد، اظهار کرد: محرومیت زدایی در کشور مهمترین رسالت بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) است.

وی در ادامه رعایت بهداشت، ایمنی و محیط زیست را از الزامات رسیدن به توسعه پایدار دانست و گفت: سودآوری شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد مستضعفان یک آرمان متعالی دارد و آن اختصاص منابع مالی برای توانمندسازی محرومان جامعه است که در این راستا رعایت موازین بهداشت، ایمنی و محیط زیست در شرکت های وابسته باید جدی گرفته شود.

جهاندیده رعایت بهداشت جسمی و روحی کارکنان را اولویت سیاست‌گذاری حوزه منابع انسانی گروه بنیاد بیان کرد و گفت: احساس رضایت روحی و روانی یک هدف دیگر است که در گروه بنیاد مورد توجه است. در حوزه HSE نیز مجموعه بنیاد به دنبال انجام فعالیت های غیرتشریفاتی است و در پرداختن به این حوزه صرفا به استانداردها بسنده نمی‌شود بلکه باید با خلاقیت و ایده پروری به دنبال کیفی سازی عملکردها باشیم.

وی بیان کرد: شفافیت، لازمه تکمیل و توسعه فعالیت های HSE است و هرگونه حوادث و اتفاقات ناشی از کار به صورت شفاف و دقیق و بدون هیچگونه ملاحظه ای باید مورد رصد و بررسی دقیق قرار گیرد و هرگونه مخفی کاری مانع از بهبود شرایط در این حوزه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت بهتام روانکار نیز گفت: این شرکت به عنوان تولیدکننده روانکار­های صنعتی، موتوری و انواع گریس‌های عمومی و تخصصی و ضد یخ با تولید سالانه ۳۰ هزار تن و با سرمایه‌گذاری مشترک شرکت توتال فرانسه چهارمین شرکت نفتی دنیا و شریک ایرانی در سال ۱۳۸۱ تأسیس شد و از سال ۱۳۸۵ شروع به تولید و عرضه‌ محصولات روانکار در واحد تولیدی در شهر صنعتی کاوه کرد. تولیدات این شرکت سهم ۶ درصدی در تامین نیاز کشور داشته و به کشورهای ارمنستان، عراق، روسیه و ... با ارزش ریالی سالانه ۲ میلیون دلار صادر می‌شود.

مهدی رفیعی افزود: توجه به سلامت، ایمنی و بهداشت از اولویت های این واحد تولیدی است و براین اساس به عنوان واحد تولیدی برتر بنیاد مستضعفان به عنوان الگوی موفق معرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه در این نشست آخرین دستاوردها و مدل های ارائه شده برای کسب این موفقیت مطرح شد تا بتوان با تبادل تجربیات از آن بهره مند شد، اظهار کرد: سال گذشته ۵۹ محصول جدید با دانش فنی متخصصان این شرکت تولید و روانه بازار مصرف شد و  ۳۹ محصول جدید که قبلا از خارج وارد می‌شد در این شرکت تولید شد. در سال‌جاری نیز ۳۶ محصول جدید در حوزه گریس و روغن، فرموله و روانه بازار مصرف شده است.

رفیعی با اشاره به ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۸۳ نفر و افزون بر پنج هزار به صورت غیر مستقیم، بیان کرد: تحریم ها و مشکلات تخصیص ارز از موانع پیش رو برای تحقق اهداف توسعه ای این واحد تولیدی است و اگر این مشکلات برطرف شود حضور موثری در بازار مصرف خواهیم داشت.

در جریان این نشست برخی مدیران واحدهای تولیدی وابسته به بنیاد به ارائه عملکرد خود در حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست پرداختند و در ادامه از خطوط تولید شرکت بهتام روانکار بازدید به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha