• شنبه / ۱۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402081309348
  • خبرنگار : 50310

رئیس دفتر عقیدتی - سیاسی فرماندهی کل قوا:

توازن وحشت یکی از پیامدهای حمله حماس است

توازن وحشت یکی از پیامدهای حمله حماس است

ایسنا/لرستان رئیس دفتر عقیدتی - سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: یکی از پیامدهای حمله حماس توازن وحشت است، تاریخ از نو باید نوشته شود و انقلاب، ملت و رهبری ایران چه نقشی در این حماسه داشتند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی، امروز در مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان در خرم‌آباد اظهار کرد: سیزده آبان یادآور سه خاطره مهم است، اول سال ۱۳۴۲ که آغاز انقلاب اسلامی است، خاطره دوم سال ۱۳۵۷ شهادت تعدادی از دانش‌آموزان و دانشجویان در جلوی دانشگاه تهران بود و سومین خاطره تسخیر لانه جاسوسی بود.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) رساترین جمله را در رابطه را با آمریکا به کار بردند و آن شیطان بزرگ است، اگر بخواهیم تاریخ آمریکا را بررسی کنیم یک مقطع آن جنگ جهانی اول و دوم است، آمریکا تا چند سال بعد از جنگ‌ جهانی اول بی‌طرف بود و وقتی دو طرف کاملاً یکدیگر را زدند به نفع انگلستان و فرانسه وارد عرصه شده و پیروز میدان بود و در جنگ جهانی دوم نیز همین‌طور بود.

سعیدی ادامه داد: بعد از جنگ جهانی دوم امپراطوری عثمانی سقوط کرد که بخشی از اروپا و منطقه غرب آسیا را زیر سلطه خود داشت و ایجاد رژیم ضد دینی، غیردینی و ناسیونالیسمی صهیونیستی راه حلی بود که آمریکا و اروپا برای حل مشکلات خود به آن رسیدند.

رئیس دفتر عقیدتی - سیاسی فرماندهی کل قوا افزود: اسرائیل مولود آمریکاست که امروز این موضوع به واقعیت پیوسته، کِنِدی می‌گوید اسرائیل قطعه‌ای از غرب است که ما آن را برای منافع خود در درون آسیا قرار دادیم، شارون می‌گوید ما به منزله یک ناو هواپیمابر آمریکا در منطقه هستیم و بایدن می‌گوید اگر اسرائیل نبود ما آن را ایجاد می‌کردیم.

وی افزود: جلوگیری از اتحاد جهانی اسلام، تسلط بر جریان انرژی و نفت، حفاظت و نگهبانی از منافع آمریکا در غرب آسیا و مقابله با نفوذ شوروی و چین اهداف شکل‌گیری رژیم صهیونیستی بود.

سعیدی بیان کرد: روی کنیسه اسرائیل به زبان‌های مختلف مطالبی نوشته شده که به زبان عربی نوشته شده حدود تو ای اسرائیل از نیل تا فرات است، پرچم اسرائیل دو نوار دارد یکی نیل و دیگری فرات و هدف آن‌ها تسلط بر غرب آسیا و ایجاد امپراطوری صهیونیستی و تسلط بر سرزمین‌های اسلامی بود.

رئیس دفتر عقیدتی - سیاسی فرماندهی کل قوا تصریح کرد: اگر امروز می‌بینید رژیم صهیونسیتی در یک چاردیواری محبوس است باید منشأ آن را دید، ایران بود که توانست طوری اداره کند که اهداف رژیم صهیونسیتی را نابود کند.

وی افزود: آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم به عنوان یک قدرت بلامنازعه در منطقه و جهان قد علم کرد و نفوذ آمریکا در دنیا گسترش پیدا کرده و مستعمرات اروپا در اختیار آمریکا قرار گرفت.

سعیدی تصریح کرد: اگر بخواهیم رابطه آمریکا را بررسی کنیم و در طول این یک قرن ارتباط آمریکا با ایران را قبل و بعد از انقلاب مقایسه کنیم، قبل از انقلاب یک دوره نفوذ و سلطه داریم و بعد از کودتای ۲۸ مرداد کاملاً بر ایران مسلط شده و توانست خواسته‌های خود را با وجود یک سرسپرده مانند محمدرضا شاه پهلوی عملی کند.

رئیس دفتر عقیدتی - سیاسی فرماندهی کل قوا ادامه داد: از سال ۱۳۴۲ انقلاب آغاز شد و تا ۱۳۵۷ به پیروزی رسید باید ببینیم در طول این مدت ۴۵ سال آمریکا با ما چه کرد و ما در برابر آمریکا چه کردیم؟ آمریکا در ایران طرح ناامنی در مناطق را داشت و استان‌های میانی و مرزهای شرقی و غربی را درگیر کرد، تحریم‌ها را کامل کرد، هشت سال جنگ را بر ما تحمیل کردند، طرح کودتا ریختند، به طبس حمله کردند، از جریان فتنه حمایت کردند، در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ که به قصد براندازی کامل نظام بود دخالت داشت، در مسئله هسته‌ای نیز اخلال ایجاد کرد، در برابر آمریکا چکار باید کرد؟

وی با اشاره به اینکه برای مقابله با آمریکا سه نظریه وجود دارد، تصریح کرد: یک نظر اینکه باید در برابر آمریکا تسلیم شد و در زیر یوغش قرار بگیریم، دوم اینکه با آمریکا کنار بیاییم که همان راهکار اول است اما راهکار سوم ایستادگی و مقاومت است که تدبیر امام خمینی(ره) ایستادگی و تدبیر مقام معظم رهبری ایستادگی و مقاومت است.

سعیدی بیان کرد: امروز بعد از ۴۵ سال مدیریت جنگ تحمیلی، مقابله با کودتا، مقابله و کنترل فتنه‌ها، مقابله با تحریم و محاصره که ملت ایران صبر و مقاومت کردند و تسلیم آمریکا نشدند، مقابله با اغتشاشات سال ۱۴۰۱ که مردم مقابله کردند، به پنج قدرت دست پیدا کردیم که هرکدام نشان اقتدار این ملت است.

رئیس دفتر عقیدتی - سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه اولین قدرت ملت ما انسجام ملی است یعنی ملت گوش به فرمان رهبر مانده‌اند، بیان کرد: ترامپ می‌گوید ایران چهار قدرت دارد اول انسجام ملی یعنی گوش به فرمان رهبری بودن، دوم قدرت دفاعی، ما در حکمرانی قدرت دفاعی موفق بودیم متأسفانه در حکمرانی صنعت خودرو موفق نبودیم اما در حکمرانی دفاعی خوب عمل کردیم.

وی با اشاره به این که امروز در غزه توازن قوا را می‌بینیم و جنگ نابرابر به جنگ نامتقارن تبدیل شد، افزود: حزب‌الله و انصارالله نیز اینگونه بود، راهی که حزب‌اله ظرف ۲۰ سال رفت انصار الله در یک سال طی کرده است.

سعیدی بیان کرد: یکی از عوامل قدرت ایران، قدرت هسته‌ای بود، یکی از عوامل توافق بین ایران و عربستان نیز همین بود، عربستان به دنبال انرژی هسته‌ای است و وقتی با چین روبرو می‌شود می‌گوید اگر رابطه‌تان را با ایران حل کنید ما کمک می‌کنیم رأی موافق بگیرید.

رئیس دفتر عقیدتی - سیاسی فرماندهی کل قوا با اشاره به اینکه ایران امروز در معادلات منطقه‌ای حرف برای گفتن دارد، افزود: اینکه ایران ۲۰ تا ۶۰ درصد توان غنی سازی اورانیوم را دارد خیلی مهم است، نفت و گاز از عوامل اقتدار است، در همدان معدن لیتیوم کشف شده است.

وی با اشاره به اینکه پنجمین عامل اقتدار ما قدرت منطقه‌ای است، تصریح کرد: نفوذ ایران در یمن، عراق، لبنان و سوریه عامل قدرت ماست، قبل از سال ۲۰۰۶ اجلاسی در اربیل با حضور امریکا، عربستان، انگلیس و برخی از سران منافقین با این موضوع که اگر بناست ایران را بشکنیم باید قدرت مقاومت را بشکنیم که چند راهکار می‌دهند، اول زدن حاج قاسم سلیمانی، دوم سقوط دولت‌های سوریه، لبنان و یمن است و سوم داعش را آوردند تا بغداد را بگیرند و برای لبنان نیز همینطور بود اما هیچکدام ثمر نداد.

سعیدی بیان کرد: آنچه حماس انجام داده خیلی مهم است، بعدها باید تحلیل شود که چرا حماس دست به این اقدام زد، یکی اینکه اسرائیلیان بنا داشتند چند ده هزار یهودی را دوباره به غزه بیاورند اما عمل پیش‌دستانه حماس این اقدام را باطل کرد، اطلاعات، ارتش، کمک‌های خارجی و قدرت ترس و هراس چهار قدرت رژیم صهیونیستی بود که حماس آن‌ها را شکست.

رئیس دفتر عقیدتی - سیاسی فرماندهی کل قوا بیان کرد: یکی از پیامدهای حمله حماس توازن وحشت است، تاریخ از نو باید نوشته شود و انقلاب و ملت و رهبری ایران چه نقشی در این حماسه داشتند.

وی اضافه کرد: انتخابات مهمی را در پیش داریم، در ترکیه ۵۰ هزار نفر کشته شدند و ۴۵۹ هزار میلیارد دلار بدهکاری دارند و تورم ۵۰ درصد است ولی مردم در انتخابات شرکت می‌کنند و در سوریه نیز علی‌رغم تمام ناملایمات مردم در انتخابات حضور داشتند، در انتخابات حضور فعال داشت باشید تا اقتدار نظام حفظ شود مجلسی انقلابی که بتواند موانع را برداشته و مشکلات را حل کند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha