• چهارشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۹:۵۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402082418168
  • خبرنگار : 50283

با کارگردانی علیرضا جوقه‌دوست:

مستند "همراه مطیع" در بندر انزلی رونمایی شد

مستند "همراه مطیع" در بندر انزلی رونمایی شد

ایسنا/گیلان مستند همراه مطیع؛ روایت زندگی آیت‌الله خائفی به کارگردانی علیرضا جوقه‌دوست در بندر انزلی رونمایی شد.

امروز ۴شنبه ۲۴ آبان ماه مستند همراه مطیع روایت زندگی آیت‌الله خائفی از علمای عالیقدر بندر انزلی به کارگردانی علیرضا جوقه‌دوست با حضور جمعی از علما و هنرمندان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان رونمایی شد.

در حاشیه این مراسم علیرضا جوقه‌دوست در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این مستند در ۳۵ دقیقه تهیه شده و با حضور بازیگران مختلفی دوران کودکی، نوجوانی و جوانی آیت‌الله خائفی را بازسازی کردیم و قرار است این مستند از شبکه باران همچنین شبکه ملی پخش شود.

این پژوهشگر و مستندساز تصریح کرد: با اینکه بسیاری از علمای گیلان از شاگردان آیت‌الله خائفی هستند ولی مردم این استان نسبت به ایشان شناخت ندارند هرچند خود آیت‌الله ترجیح می‌دهند کماکان در گمنامی بوده و به کارهای علمی و حوزوی بپردازند ولی ما تصمیم گرفتیم تا زمانی که ایشان در زمان قید حیات هستند، به معرفی شخصیت ایشان بپردازیم.

جوقه‌دوست تاکید کرد: علاوه بر رونمایی از این مستند امروز دبیرخانه کنگره‌ ملی حضرت آیت‌الله خائفی در بندر انزلی افتتاح شد و طبق برنامه‌ریزی های صورت گرفته بهمن ماه سالجاری و همزمان با سالروز تولد این عالم گرانقدر این کنگره برگزار خواهد شد.

 وی با بیان اینکه این عالم دینی ۹۳ سال سن دارند و هم اکنون ساکن قم هستند، افزود: آیت‌الله خائفی در خانواده‌ای مذهبی متولد شد و وقف زمین مسجد گلشن بندر انزلی توسط مادر ایشان انجام شده است.

کارگردان مستند همراه مطیع با بیان اینکه ایشان از شاگردان آیت الله بروجردی و امام خمینی بودند، گفت: آیت الله خائفی از یاران اصلی شهید نواب صفوی بود ضمن اینکه ۲۷ سال جهت فراگیری علوم دینی و دروس حوزوی در نجف اشرف به سر بردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha