• جمعه / ۱۷ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402091712133
  • منبع : نمایندگی سمنان

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تاکید کرد

ضرورت پاسخگویی مسوولان به مطالبات دانشجویی

ضرورت پاسخگویی مسوولان به مطالبات دانشجویی

ایسنا/سمنان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان ضمن تبریک ۱۶ آذر بر ضرورت پاسخگویی مسوولان به مطالبات دانشجویی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه های این جمعه سمنان با تبریک روز دانشجو اظهار کرد: باید به دغدغه ها و مطالبات جامعه دانشجویی توجه شود.

وی از سمنان به عنوان استانی دانشگاهی نام برد و ادامه داد: مطالبه‌گری دانشجو به پشتوانه فرهیختگی ارزشمند است و انتظار می‌رود مسوولان برای تحقق این مطالبات بیش از پیش تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان که خود نیز این هفته در چند دانشگاه استان حضور یافته با تقدیر از حضور دیگر مسوولان در دانشگاه هلی استان اضافه کرد: حضور مسوولان و از جمله استاندار سمنان در بین دانشجویان و شنیدن دغدغه ها و مطالبات آنان ارزشمند است.

امام جمعه سمنان با اشاره به برخی از مهمترین مطالبات دانشجویان در این استان خاطرنشان کرد: رفع کمبود خوابگاه و بهبود وضعیت تغذیه از جمله مطالبات دانشجویان در دانشگاه های این استان است که انتظار می‌رود در رفع این نیازها تلاش شود.

وی به اهمیت دانشگاه فرهنگیان اشاره و تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان در سمنان نیازمند نوسازی و توسعه است و انتظار می‌رود این موضوع مورد توجه قرار بگیرد.

خطیب جمعه سمنان ، در بخش دیگری از خطبه های این هفته سمنان به ورود پیکر شهدای گمنام به استان پرداخت و از مردم استان خواست: در برنامه های استقبال، وداع، تشییع و خاکسپاری شهدا حضور یابند.

مطیعی با بیان اینکه شهدا حق بزرگی به گردن همه دارند افزود: باید نسل جوان بیشتر با شهدا و آرمان های آنان آشنا شوند.

وی همچنین با اشاره به ۱۹ آذرماه سالروز تشکیل شورای انقلاب فرهنگی از این شورا به عنوان یک نهاد مهم نام برد و گفت: این شورا بالاترین قرارگاه فرهنگی در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه ارتقا و اعتلای فرهنگی از برکات نقشه مهندسی فرهنگی در این شوراست اظهار کرد: ما در حوزه های فرهنگی نیازمند کار جدی تری هستیم.

امام جمعه سمنان افزود: آسیب‌شناسی، پالایش، ارتقا و جهت‌گیری فرهنگ با توجه تمدن ایرانی اسلامی وظیفه شورای انقلاب فرهنگی است.

وی به تصویب و ابلاغ نقشه مهندسی فرهنگی در سال ۱۳۹۱ اشاره و تصریح کرد: این نقشه بالادستی‌ترین سند در امر فرهنگ است و انتظار می‌رود مطالعه و اجرای این سند بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به اینکه نقشه مهندسی فرهنگی برش استانی، شهرستانی، بخشی، محله‌ای و مسجدی دارد، گفت: اجرای این سند در برش شهرستانی و شهری در حدانتظار نیست و باید توجه ویژه شود.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: با توجه به هجمه دشمنان و جابه‌جایی ارزش‌ها که نشانه تهاجم فرهنگی محسوب می‌شود، باید انگیزه اجرای نقشه مهندسی فرهنگی تقویت شود.

وی همچنین با اشاره به انتخابات مهم اسفندماه افزود: بسترسازی برای برپایی انتخاباتی با شکوه و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات امسال امری ضروری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۱۶:۲۵

با تشکر از توجه جناب آقای مطیعی که به دغدغه های دانشجویان اهمیت میدهند . متاسفانه در برخی قسمتهای اداری دانشگاه علوم پزشکی نسبت به دانشجویان بومی بی مهری دیده میشود!!!!!! چرا ؟؟؟؟؟ مگر اینها نمیخواهند که فارغ التحصیل ها جذب شوند و خدمت کنند ؟؟؟؟!!!!!