• شنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۷:۵۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402091812963
  • خبرنگار : 50184

مسئول بنیاد نهضت:

پیچ آرمان‌خواهی هر ملتی می‌تواند دست دانشجویانش باشد

پیچ آرمان‌خواهی هر ملتی می‌تواند دست دانشجویانش باشد

ایسنا/کرمانشاه مسئول بنیاد نهضت به اهمیت جایگاه دانشجو اشاره کرد و گفت: پیچ آرمان خواهی هر ملتی می تواند دست دانشجویانش باشد.

حجت الاسلام مجتبی عرب، امروز(۱۸آذر) در نشست دانشجویی به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه رازی کرمانشاه، با بیان اینکه جنبش دانشجویی می تواند موتور پیشران حرکت یک کشور و ملت باشد، اظهار کرد: دانشجویان ویژگی هایی همچون جوانی، آرمان خواهی، وابسته نبودن و قانع نبودن به وضعیت موجود را دارند و این ویژگی‌ها باعث شده تا دانشجویان روحیه‌ای داشته باشند که پیگیر یک راه بهتر برای مردم و کشورشان باشند و همین انگیزه ای می شود که به وضع کنونی قانع نشود.

عرب در ادامه با بیان اینکه پیچ آرمان خواهی هر ملتی می‌تواند دست دانشجویانش باشد، عنوان کرد: جنبش‌های دانشجویی چه در داخل ایران و چه خارج از ایران همیشه خوش درخشیده‌اند و در تحولات مهم کشورها نقش داشته‌اند.

وی به نقش جنبش دانشجویی در تحولات کشورمان هم اشاره کرد و گفت: سال ۱۳۳۲ و در زمان سفر نیکسون معاون وقت رئیس جمهور آمریکا به کشورمان، دانشجویان مقابل آمریکا ایستادند و هزینه هم پرداخت کردند، اما نتیجه این حرکت بیداری ملت بود که کار را برای چپاولگری آمریکا در کشورمان سخت کرد.

وی با بیان اینکه دانشجویان می توانند نوک پیکان تحولات باشند، افزود: دانشجویان با حُریت و آزادگی خود روی انواع و اقسام مفاسد از جمله فساد اقتصادی، سیاسی و .... دست می گذارند و خواستار اصلاح وضعیت می شوند.

عرب با بیان اینکه جنبش های دانشجویی و دانشجوی متفکر باعث به خطر افتادن منافع عده‌ای می شوند، افزود: شاید رسانه ها قبل کنترل باشند، اما جنبش دانشجویی قابل کنترل نیست. جنبش دانشجویی روی نقاط ضعف دست می گذارد، بنابراین ترجیح بسیاری از صاحبان قدرت بر این است که چنین دانشجویانی وجود نداشته باشد. صاحبان زر و زور و تزویر و آنهایی که به دنبال چپاول ملت‌ها هستند، سیاست هایی را در پیش می گیرند که دانشجویان را از این فضاها و حرکت ها دور کنند.

وی با انتقاد از فضای کنونی دانشگاه ها گفت: امروز آمدن یک سلبریتی به دانشگاه خریدار  دارد، اما فکر کردن در مورد آینده کشور و دغدغه ها و مشکلات کشور جایگاهی بین دانشجویان ندارد. اینکه دانشجویان ما امروز به این نقطه رسیده اند ریشه هایی دارد و انگیزه هایی پشت آن نهفته است. صاحبان منافع چه در داخل و چه در خارج از کشور در تلاشند تا از دانشگاه سیاست زدایی کنند، ترجیح می دهند دانشگاه در روز ۱۶ آذر به جای اینکه محلی برای بیان دغدغه های دانشجویان باشد، آنها را با برنامه ای شاد و مفرح سرگرم کنند و دانشجویی پرورش دهند که نسبت به دنیای پیرامونی اش کاملا بی تفاوت باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: برخی معتقدند که جنبش دانشجویی نباید حرف بزند، چراکه اگر حرف بزند خطرناک می شود. از طرفی برای او شبهاتی ایجاد می کنند و فضایی را هم فراهم می کنند که او اصلا به این شبهات فکر نکند و تنها آنها را باور کند.

وی تاکید کرد: دانشجویی که فقط درس بخواند و بد و خوب را از هم تشخیص ندهد، دانشجویی است که جریان ثروت از او سوء استفاده می کند و در عمل دانشجو بازیچه دست چنین افرادی می شود.

عرب تاکید کرد: ما دانشجویانی می خواهیم که حتی اگر خط فکری آنها همراه با رویکرد نظام نبود، بازهم تفکر و تحلیل داشته باشند و نسبت به مسائل و مشکلات پیرامونشان حساس باشند. این نوع دانشجویان برای کشور ارجحیت دارند به دانشجویی که نسبت به همه چیز بی تفاوت باشد و مدام در شبکه های اجتماعی به دنبال یک موضوع جنسی یا موضوع خنده دار بگردد.

مسئول بنیاد نهضت اضافه کرد: نفع بسیاری در این است که دانشگاه ها، دانشگاه هایی مرده باشد، لذا شما دانشجویان نباید بگذارید چنین اتفاقی بیافتد و باید شرایط بگونه ای رقم بخورد که دانشجو بیدار باشد و این بیداری را به محیط اطرافش هم تزریق کند.

در  این نشست، تعدادی از دانشجویان دغدغه ها و مشکلات خود را بیان کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha