• پنجشنبه / ۲۳ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402092316811
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان عنوان کرد:

ساخت و سازهای غیر مجاز حاشیه شهر زاهدان، بستر آماده سازی برای آسیب‌های اجتماعی

ساخت و سازهای غیر مجاز حاشیه شهر زاهدان، بستر آماده سازی برای آسیب‌های اجتماعی

ایسنا/سیستان و بلوچستان سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان گفت: ساخت و سازهای غیر مجازی که در حاشیه شهر اتفاق می‌افتد بستر آماده سازی برای آسیب‌های اجتماعی هستند.

ابوالفضل احمدزاده در گفت گو با اینسا اظهار کرد: یکی از ابتکارات دادستانی مرکز سیستان و بلوچستان در سالجاری به این نحو بود که ارتباط و تعامل مناسبی با مراکز علمی و دانشگاهی داشته باشیم و بحث مربوط به آسیب‌های اجتماعی را به طور رسمی در این مراکز دنبال و جستجو کنیم.

وی افزود: در زمینه رسیدگی به موضوع حاشیه نشینی و آسیب‌های اجتماعی سه راهکار مطرح شد به این نحو که حاشیه نشینی آن چیزی نیست که فقط در مراکز دانشگاهی و در کتاب‌ها و پژوهش‌ها به آن پرداخته شود، برای رسیدن به راهکارها، جامعه باید هر یک از اساتید یا پژوهشگران که راغب و مشتاق در این حیطه هستند در حوزه متناسب با مرکز مورد مطالعه شناسایی و در بین این افراد حضور یابد تا بتواند مسائل را از نظر علمی، تحقیقی و عینی که در بیرون وجود دارد به نحوی انطباق دهد.

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان ادامه داد: دومین راهکار این است که در مورد ساخت و سازهای غیرمجازی که در حاشیه زاهدان اتفاق می‌افتد و این بستر را برای آسیب‌های اجتماعی آماده می‌کند که آن هم دلایل خاص خودشان را دارند، باید مراکز دانشگاهی سیستان و بلوچستان از این زاویه به این مساله نگاه کنند.

وی اظهار کرد: سومین راهکار این که دستگاه قضایی سیستان و بلوچستان بویژه دادستانی مرکز استان آمادگی دارد که در دانشگاه همچون گذشته حضور داشته باشد و با برگزاری یکسری نشست‌های تخصصی و کاربردی با افرادی که در این استان زندگی کرده راهکاری که ارائه می‌شود را از طریق دادستانی مرکز استان به ادارات مرتبط یا متولی ارائه کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha