• شنبه / ۹ دی ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402100905401
  • خبرنگار : 50182

سرپرست پلیس راه استان:

"مه گرفتگی" شدید در محورهای کرمانشاه/ از تردد غیرضروری اجتناب کنید

"مه گرفتگی" شدید در محورهای کرمانشاه/ از تردد غیرضروری اجتناب کنید

ایسنا/کرمانشاه سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه از مه گرفتگی شدید در اکثر محورهای استان خبر داد و از رانندگان خواست در این شرایط جوی از تردد غیرضروری در محورهای استان اجتناب کنند.

سرهنگ عبدالحسین زارع در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به مه گرفتی شدید در عمده محورهای مواصلاتی استان، گفت: همین امر موج کاهش دید شده و نیاز است رانندگان دقت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: در این شرایط رانندگان حتما باید از چراغ مه شکن استفاده کرده و یا حداقل از چراغ جلو با نور پایین استفاده کنند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت فاصله طولی، گفت: رانندگان برای جلوگیری از تصادفات در شرایط مه گرفتگی باید بیش از هر زمانی رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی را داشته باشند.

زارع بر رعایت سرعت مجاز در این شرایط جوی نیز تاکید کرد و افزود: همچنین رانندگان باید از سبقت غیرمجاز هم خودداری کرده، چرا که در شرایط مه گرفتگی بیش از هر زمان دیگر حادثه آفرین خواهد بود.

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه از خودروهایی که در شرایط مه گرفتگی دچار نقص فنی شده‌اند خواست تا حتما خودرو را به حاشیه جاده منتقل کنند تا دچار حادثه نشوند، چرا که رانندگان دیگر در این شرایط جوی دید کافی ندارند.

زارع همچنین از خودروهایی که دچار تصادف خسارتی شده‌اند هم خواست تا حتما خودرو را به حاشیه جاده منتقل کرده و اگر امکان این کار فراهم نبود، حتما از چراغ چشمک زن چهار طرف و نیز علائم شب نما استفاده کرده و آن را ۷۰ متر عقب‌تر از محل قرارگیری خودروی خود قرار دهند تا رانندگان دیگر در مسیر متوجه وضعیت آنها شوند.

سرپرست پلیس راه کرمانشاه با تاکید بر عدم انجام تردد غیرضروری در محورهای استان در این شرایط جوی، گفت: در صورت نیاز به تردد از رانندگان درخواست داریم تا از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ آخرین وضعیت راه‌ها را جویا شوند.

به گفته زارع در حال حاضر ۶۳ تیم گشت محسوس و نامحسوس صبحگاهی در محورهای استان مستقر هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha