• یکشنبه / ۱۰ دی ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402101006277
  • خبرنگار : 50295

ایران قوی؛ زنجان سربلند/۱۰

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس: حضور رئیس‌جمهور در استان‌ها موجب نشاط و حرکت‌ جهادی می‌شود

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس: حضور رئیس‌جمهور در استان‌ها موجب نشاط و حرکت‌ جهادی می‌شود

ایسنا/زنجان نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: از سفر پیش روی رئیس‌جمهور به زنجان، دستورات، اقدامات و مصوباتی را درخواست داریم که با توجه به مشکلات استان بوده و از تهران پیگیری شود.

حجت‌الاسلام مهدی باقری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به استان زنجان، اظهار کرد: اولین برکت حضور رئیس‌جمهور در استان‌ها ایجاد حس نشاط، امید، حرکت‌های جهادی و خدمت‌رسانی است که در پیشبرد اهداف کشور موثر است. وقتی شخص اول دولت در استان حضور می‌یابد ناخواسته حرکت‌هایی انجام شده و مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی سعی می‌کنند پروژه‌های نیمه‌تمام را زودتر به اتمام برسانند و این باعث ایجاد تحرک، فعالیت و تسریع در خدمت‌رسانی می‌شود که به لحاظ اقتصادی آثار مثبتی دارد.

وی با بیان اینکه حضور میدانی رئیس‌جمهور در استان‌ها موجب می‌شود مسائلی که شاید گاهی به دلیل فعالیت‌های ستادی در پایتخت از آن‌ها غفلت می‌شود یا به صورت گزارش‌های کاغذی و شفاهی بیان شده و آن‌چنان برای مدیران ستادی کشور در سطح پایتخت ملموس نیست، ملموس‌تر شود، افزود: حضور در بین مردم و آشنایی مدیران کشور با نقطه به نقطه کشور باعث ایجاد ارتباط درست حاکمیت با مردم می‌شود. همچنین در هر منطقه‌ای از کشور قبایل، رسوم، زبان و فرهنگ‌های بومی مختلفی وجود دارد که وقتی مردم با حاکمیت ارتباط بگیرند، ظرفیت‌های آن‌ها در کنار دولت می‌تواند کارسازتر شده و باعث ایجاد اتحاد، یکدلی و همرنگی همه مردم با دولت شود.

این مسئول با بیان اینکه به هیچ عنوان دولت کشوری موفق نیست مگر اینکه مردم‌شان به صورت یکپارچه و متحد در کنارشان باشند، تصریح کرد: دولت‌ها نمی‌توانند با فاصله گرفتن از مردم مشکلی را حل کنند، لذا وقتی رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت در استان‌ها و نواحی مختلف حضور می‌یابند با ظرفیت‌ها آشنا می‌شوند که این در برنامه‌ریزی و پیگیری‌های بعدی آن‌ها موثر است. همچنین وقتی ظرفیت‌های فرهنگی، اقتصادی، بومی و توانمندی‌های شهرها، روستاها و مناطق را از سوی وزرا در محل بررسی می‌شود، می‌توانند با ایجاد هم‌افزایی در کشور، محرومیت‌هایی که در بخش‌هایی از کشور وجود دارد را با توانمندی نقاط دیگر و استان‌های دیگر برطرف کنند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بعضی از نقاط کشور مشکل سرمایه‌گذاری، جمعیت، بیکاری و مسکن وجود دارد و می‌توانیم همه این مشکلات و ضعف‌ها را با توانمندی‌ بخش‌های دیگر ترمیم کنیم، ادامه داد: با گذشت سال‌ها از عمر جمهوری اسلامی ایران، متاسفانه شاهد این هستیم که یک گسست و گسل بدون برنامه‌ریزی بین مناطق مختلف کشور وجود دارد، استان‌های ما از همدیگر بی‌اطلاع هستند، همانند کشورهای همسایه یا دورتر از هم فاصله دارند که نیاز به برگزاری نشست‌ها، ارتباطات، رایزنی‌ها و ارتباطات دیپلماتیک بین استان‌ها در بخش دولتی و خصوصی هستیم. همچنین یکی از عواملی که می‌تواند در این موضوع موثر باشد حضور رئیس‌جمهور و دولت در استان‌ها است که این توانمندی‌ها را به هم ارتباط داده و ضغف‌ها را با قوت‌ها جبران کنند.

وی با بیان اینکه مطالبات ملی زیادی همچون مسائل موجود در حوزه آب، راه‌های ارتباطی و مسکن در استان وجود دارد که در سفر هیئت دولت به استان می‌توانیم شاهد گره‌گشایی‌ها باشیم، اضافه کرد: از سفرهای رئیس‌جمهور دستورات، اقدامات و مصوباتی را توقع داریم که از سطح ملی به استان سرازیر شود، مشکلات را ببینند و بدانند که این مشکلات باید از تهران حل شود و به مسئولان ستادی دستور دهند که این امر موجب می‌شود یک سفر کاری، یک سال پیگیری‌های مدیران استانی در تهران را جلو انداخته و بسیاری از مسایل زودتر حل شود.

باقری با بیان اینکه تردد در جاده‌های منطقه قره‌پشتلو و ابهر به قیدار بسیار خطرناک است و موانع مرتبط با پروژه احداث جاده زنجان به طارم (منجیل - بناب) که بخش مهمی باید از طریق استان گیلان حل شود نیز نیاز به دستور رئیس‌جمهور دارد، گفت: راه‌ها جاده‌های روستایی نیز با مشکل مواجه است و باید تدبیری اندیشیده شود. موضوع بعدی مسئله آب است. تامین آب کشاورزی و آب شرب در استان زنجان با چالش روبرو بوده و باید حرکت جهادی اتفاق افتد تا مشکل روستاها حل شود. سهم خود در استان را به جد مطالبه داریم.

این مسئول ادامه داد: تکمیل دو خطه کردن راه‌آهن زنجان - قزوین مطالبه جدی زنجانی‌ها از رئیس‌جمهور است، فعال شدن منطقه ویژه اقتصادی نیز نیاز به مکمل‌های دیگری دارد و انتظار صدور مجوزهای ارزشمندتری را داریم، می‌توانیم پیوست‌های منطقه آزاد تجاری را نیز برای استان داشته باشیم که امکان و ظرفیت آن مهیا است و به اراده مسئولان کشوری نیاز دارد. همچنین تعیین و تکلیف پسماند روی همچنان نهایی نشده و انتطار داریم که اگر سهمی دارد و می‌تواند اتفاقی بیفتد درآمدش متعلق به مردم شهر زنجان باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha