• پنجشنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402101409917
  • خبرنگار : 50295

ایران قوی؛ زنجان سربلند/۴۸

امام جمعه شهرستان طارم: آب، اصلی‌ترین مطالبه هندوستان ایران از رئیس‌جمهور

امام جمعه شهرستان طارم: آب، اصلی‌ترین مطالبه هندوستان ایران از رئیس‌جمهور

ایسنا/زنجان امام جمعه شهرستان طارم گفت: در بین همه مشکلات بحث آب شرب و آب کشاورزی شهرستان طارم مهم بوده و مردم شهرستان در سه ماهه تابستان با بحران روبرو هستند.

حجت‌الاسلام مهدی منصوری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مطالبات مردم شهرستان طارم از رئیس‌جمهور، اظهار کرد: شهرستان طارم مشکلات زیادی دارد، مشکل اساسی و اصلی شهرستان طارم بحث آب کشاورزی است، مردم شهرستان در سه ماه فصل تابستان با مشکل جدی و بحران آب کشاورزی روبرو هستند که امیدواریم برای حل این مشکل یا سدی در شهرستان احداث شود و یا از سدهای بالادستی آبگیری شود.

وی با اشاره به مشکلات محورهای مواصلاتی شهرستان طارم نیز افزود: جاده بناب به منجیل شهرستان طارم که مصوب سفر مقام معظم رهبری است، چند سالی مسکوت بود ولی در چند ماه اخیر کارهای آن به صورت جدی شروع شده و نیاز به اعتبار بخصوصی دارد. هم چنین جاده خلخال _کلور_درام و آببر به منجیل نیز جزو مسایلی است که باید پیگیری شود. جاده شفت _ ملاصدرا نیز مطالبه جدی مردم شهرستان است زیرا تحقق این مطالبه موجب صرفه‌جویی در سوخت و بعد مسافت خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: در سفر اول رئیس‌جمهور به زنجان و حضور وزیر بهداشت به عنوان نماینده وی در شهرستان طارم، وزیر بهداشت قول مساعد درخصوص بیمارستان دادند ولی عمل نکردند و وقتی ارتقای بیمارستان از ۳۲ تخت به ۶۴ تخت را پیگر شدیم دلیل انجام نشدن را اشغال نشدن تخت‌ها بیان کردند، اگر تخت‌های بیمارستان اشغال نمی‌شود به دلیل عدم وجود امکانات است و مردم محلی را انتخاب می‌کنند که امکانات بیشتری دارد. وعده ارتقای اورژانس بیمارستان داده شده که نمی‌دانم می‌تواند مطالبه مردم را برآورده کند؟

امام جمعه شهرستان طارم با بیان اینکه شهرستان طارم به عنوان بزرگترین باغشهر زیتون کشور، محصولات زراعی و کشاورزی دیگری نیز همچون سیر، انار و انجیر را دارد ولی در این شهرستان سردخانه بزرگی وجود ندارد، گفت: در بین همه مشکلات بحث آب شرب و آب کشاورزی شهرستان طارم مهم بوده و مردم شهرستان در سه ماهه تابستان با بحران روبرو هستند.

منصوری با بیان اینکه راه‌حل مشکل آب شهرستان طارم ایجاد سد معیشتی یا زدن سد بالادست روستایی کلوییم است. در شهرستان طارم ۶۴۰ میلیون مترمکعب آب توسط ۲۲ رودخانه فصلی شهرستان تولید می‌شود و اگر آب تولیدی شهرستان ذخیره شود حداقل ۵۰ میلیون مترمکعب آب دخیره خواهدشد که در حل مشکل آب کشاورزی موثر است، خاطرنشان کرد: در فصل تابستان شهرستان طارم مخصوصا بخش گیلوان با مشکل آب کشاورزی روبرو است، آب خریداری شده از سد آیدوغموش نیز به دلیل فاصله‌ای که با شهرستان دارد در راه تبخیر می‌شود که اگر سد شهریار آبگیری شود، به دلیل فاصله کمی که با شهرستان طارم دارد تاثیراتی در حل بحران کم آبی خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha