• پنجشنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۲ / ۲۱:۵۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402101410236
  • خبرنگار : 50040

راه اندازی دفاتر تحول اجتماعی در ۳۳۰ محله کشور

راه اندازی دفاتر تحول اجتماعی در ۳۳۰ محله کشور

ایسنا/گیلان رئیس کارگروه حاشیه نشینی وزارت کشور، از راه اندازی دفاتر تحول اجتماعی در ۳۳۰ محله در ۵۶ شهر کشور خبر داد و گفت: ۶ محله در دو شهر رشت و انزلی استان گیلان جزو محلات هدف بوده است.

ابراهیم نورمحمدی امروز، ۱۴ دی ماه در حاشیه کارگروه حاشیه نشینی استان گیلان، با بیان اینکه میرزا کوچک خان جنگلی سال ها پیش محله محوری را به ما آموخت، اظهار کرد: میرزا کوچک برای تحول محله برنامه داشت و در عین انقلابی گری و ایستادگی در برابر بیگانگان، به مردم رشت و گیلان خدمات اجتماعی از نظامی گرفته تا بهداشتی را ارائه کرد.

وی با اشاره به مصوبه جلسه ۱۵۸ شورای اجتماعی درباره محلات هدف، افزود: آیین نامه طرح تحول اجتماعی و تاسیس دفاتر تحول اجتماعی تصویب و از امروز آغاز شد. این دفاتر پاتوق همه دستگاه ها و مردمانی است که مداخله کننده در محلات هدف هستند.

رئیس کارگروه حاشیه نشینی و مناطق حاد و بحرانی وزارت کشور با بیان اینکه حاشیه نداریم و محلات هدف متن و هویت شهر هستند، تصریح کرد: محلات نظام هویتی استان را شکل می دهند؛ البته در برخی از محلات هدف شاهد آسیب هایی هستیم که باید به دولت و کمک گروه های مردمی رفع شود.

نورمحمدی با تاکید بر لزوم رفع مشکلات حوزه اجتماعی با کمک دوجانبه دولت و مردم، ادامه داد: نه دولت ها به تنهایی می توانند آسیب های اجتماعی را کاهش دهند و نه مردم به تنهایی، بلکه باید دولت به توان مردم برسد؛ در این راستا وظایف دستگاه ها را در قالب ماده ۸۵ قانون برنامه هفتم تصویب کردیم که توسط شورای اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه، نشاندار شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه ها به کمک گروه های مردمی وظایف نشاندار خود را در محلات هدف دنبال خواهند کرد، گفت: دفاع مقدس به ما ثابت کرد که اگر مردم پای کار بیایند، مسائل و مشکلات حل می شود و مردم خودشان مدافع کشور و نظام و ملت هستند.

رئیس کارگروه حاشیه نشینی وزارت کشور، معنویت و اخلاق، هویت محلی، کالبدی و زیرساختی، امنیتی و نظامی، حقوقی و قضایی، سلامت اجتماعی و بهداشت، سبک زندگی، علمی و تربیتی، اقتصادی و معیشتی و خدمات اجتماعی را ۱۰ اولویت تحولی شورای اجتماعی در محلات هدف دانست و بیان کرد: این ۱۰ عرصه باید با هم در محلات رشد کنند و محور آن، گروه های مردمی هستند.

نورمحمدی با بیان اینکه منابع مالی و حمایتی دولت به کمک گروه های مردمی خواهد آمد، عنوان کرد: در حال حاضر ۳۳۰ محله را در ۵۶ شهر کشور انتخاب کردیم؛ ۶ محله در دو شهر رشت و انزلی استان گیلان جزو محلات هدف بوده و اقدام به راه اندازی دفتر تحول اجتماعی به عنوان مرکز اقدام مشترک خواهیم کرد.

وی از تاسیس دفاتر تحول اجتماعی در تمام استان ها خبر داد و یادآور شد: اعتبارات لازم برای این طرح از محل سرفصل کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی تامین خواهد شد و دستگاه ها به صورت نشاندار و محله محور اقدامات مشخص را انجام خواهند داد و گروه های مردمی به دولت در امر نظارت کمک خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha