• دوشنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۲ / ۰۸:۱۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402102517530
  • خبرنگار : 50295

رئیس اداره امور کتابخانه‌های عمومی شهرستان طارم:

خیرین در غنی‌تر کردن منابع کتابخانه‌های عمومی موثرند

خیرین در غنی‌تر کردن منابع کتابخانه‌های عمومی موثرند

ایسنا/زنجان رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان طارم گفت: کمک خیرین در ارتقا کتابخانه‌ها و غنی‌تر کردن منابع برای استفاده مردم موثر است.

یاسر روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره وضعیت کتابخانه درحال ساخت شهر آب‌بر، اظهار کرد: پروژه کتابخانه شهر آب‌بر در حال کار بوده و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: کارهای اساسی کتابخانه پایان یافته و ریزه کاری‌های آن باقی مانده است، اگر بودجه لازم به این پروژه اختصاص یابد کتابخانه جدید شهر آب‌بر در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

این مسئول درباره منابع کتابخانه‌ای در شهرستان طارم نیز تصریح کرد: در ۵ باب کتابخانه ( ۱ باب کتابخانه سیار و ۴ باب کتابخانه شهری و روستایی) شهرستان حدود ۸۰ هزار جلد کتاب وجود دارد که درحال استفاده است، باتوجه به جمعیت شهرستان تقریبا به ازای هر فرد یک و نیم جلد کتاب در کتابخانه‌های شهرستان وجود دارد.

روحانی با بیان اینکه با افتتاح کتابخانه جدید، تخصیص منابع و کمک خیرین این آمار را به دو جلد خواهیم رساند که قابل قبول است و نیازهای شهرستان را برطرف می‌کند، ادامه داد: کمک خیرین در ارتقا منابع کتابخانه‌ای و غنی‌تر کردن منابع برای استفاده مردم موثر است. نهاد کتابخانه‌ها نیز منابع لازم برای کتابخانه را تخصیص خواهد داد ولی کمک‌های اهدایی مردم نیز در بالا بردن تعداد منابع و غنی‌تر کردن کتابخانه موثر خواهد بود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان طارم خاطرنشان کرد: از اول سال‌جاری تاکنون ۱۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های شهرستان اهدا شده است و این آمار در پایان سال بیشتر نیز خواهد شد. اهدای کتاب در بالا بردن کیفیت منابع کتابخانه موثر است. همچنین با اهدای کتاب‌های موجود در منازل به کتابخانه‌ها همه می‌توانند از مزایای یک کتاب بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha