• پنجشنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۵:۳۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403011607319
  • منبع : نمایندگی مازندران

مدیرکل دیوان محاسبات مازندران:

پارک علم و فناوری از مجموعه‌های کلیدی در مردمی کردن اقتصاد در کشور است

پارک علم و فناوری از مجموعه‌های کلیدی در مردمی کردن اقتصاد در کشور است

ایسنا/مازندران  مدیرکل دیوان محاسبات مازندران راه رشد و توسعه کشور را در گرو علمی کردن اداره کشور به ویژه حوزه اقتصاد دانست و گفت: امروز با ورود هوش مصنوعی فناورانه شدن مدیریت در همه حوزه‌ها جهش عجیبی پیدا کرده است و ما نباید در این عرصه عقب بمانیم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دیوان محاسبات مازندران، حسن بابایی کشتلی، با اشاره به شعار امسال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم، افزود: سرمایه بزرگ این کشور استعدادهای برجسته و بالقوه‌ای است که با اهمیت دادن به آنها و مشارکت در حوزه‌هایی مانند اقتصاد می‌توان ایران را در زمره کشورهای بزرگ و توسعه یافته ردیف نخست دنیا قرار داد.

مدیرکل دیوان محاسبات مازندران پارک علم و فناوری را پیشران فناورانه شدن در حوزه‌هایی مانند صنعت و اقتصاد دانست و تصریح کرد: اولویت تخصیص بودجه‌ها و امکانات استان باید به سمت شرکت‌های دانش بنیان و به ویژه پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد گسیل شود زیرا با توجه به بهره‌وری بالا در این زمینه، توجه به این امور می‌تواند گره‌های بزرگی از مدیریت استان را رفع کند.

وی ادامه داد: یکی از دلایل مهم خروج نخبگان و افراد فرهیخته علمی از کشور، عدم به کارگیری موثر از این استعدادها است اما متاسفانه در زمینه بهره‌وری از این استعدادهایی که در داخل کشور پرورش یافته و به درجه ثمردهی رسیده‌اند، ضعیف هستیم.

دکتر بابایی با اشاره به بازدید اخیر خود از پارک علم و فناوری استان و مجموعه در دست ساخت این مجموعه، خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از مجموعه جدید پارک علم و فناوری مازندران در کنار دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری می‌تواند فضای جدیدی را برای شرکت‌های نوپا و نوظهور در عرصه فناوری‌های جدید ایجاد کند و دیوان محاسبات به عنوان یک نهاد نظارتی با همه توان کمک کار برای تحقق شعار سال و رشد و توسعه استان است.

در این دیدار دکتر سلیمانی با ابراز خوشحالی از توجه دیوان محاسبات به مجموعه پارک علم و فناوری، گفت: تمام تلاش ما برای بهره‌برداری سریع‌تر از فاز نخست پارک علم و فناوری استان است تا با افتتاح فاز نخست این مجموعه در اردیبهشت ماه، بتوانیم با حمایت از نخبگان استان، سهم بسزایی از توسعه و پیشرفت استان را رقم بزنیم.

وی پارک علم و فناوری را اتصال میان دانشگاه و صنعت و اقتصاد دانست و با اشاره به بازدیدهای خود از برخی از پارک‌های علم و فناوری کشورهای پیشرفته دنیا، تصریح کرد: یکی از ضعف‌های ما در این حوزه عدم شناخت خوب مسئولان و مردم از ظرفیت این مجموعه است و لذا در کنار کار تبیینی موثر رسانه‌ای در این حوزه، درصدد ارتباط گیری قوی میان پارک علم و فناوری مازندران با پارک های علم و فناوری پیشرفته دنیا و هم افزایی در این زمینه هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۱-۱۶ ۰۸:۰۵

👌