• پنجشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403022014576
  • خبرنگار : 50212

رئیس دادگستری زرندیه:

آسیب رساندن به آثار تاریخی مصداق بارز تضییع حقوق عامه است

آسیب رساندن به آثار تاریخی مصداق بارز تضییع حقوق عامه است

ایسنا/مرکزی رئیس دادگستری زرندیه شهرستان زرندیه گفت: آسیب رساندن به آثار تاریخی مصداق بارز تضییع حقوق عامه است.

موسی زارعی مهر در گفت‌وگو با ایسنا به تشریح جزئیات جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان زرندیه با دستور وضعیت ابنیه تاریخی شهرستان زرندیه به ویژه امامزاده سیدمنصور (ع) با حضور اعضای شورای تامین و روسای ادارات میراث فرهنگی و اوقاف و امور خیریه زرندیه پرداخت و اظهار کرد: حوزه میراث فرهنگی از دغدغه‌های شهروندان و دستگاه قضایی شهرستان است و مسائل و مشکلات آن به صورت ویژه در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال، بررسی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه میراث فرهنگی هر کشور شناسنامه و هویت آن است، بیان کرد: شعب دادسرا و دادگاه در راستای صیانت از هویت و شناسنامه فرهنگی و تاریخی با دقت و جدیت ورود کرده و به موضوعات رسیدگی و بدون هر گونه اغماض با هر گونه اهمال و بزه برخورد خواهند کرد.

این مقام قضایی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی با تجاوزگران به میراث فرهنگی و تاریخی با قاطعیت و شدت برخورد می کند، چرا که آسیب و خسارت در این عرصه قابل جبران نیست، افزود: شهرستان زرندیه با دارا بودن ۱۱۰ اثر ملی از پیشینه تاریخی قابل توجهی برخوردار بوده و می‌تواند در ردیف مقصدهای گردشگری قرار گیرد و برای تحقق این مهم باید زیرساخت‌های گردشگری شهرستان تقویت شود و آثار تاریخی نیز مورد مرمت و بهسازی قرار گیرد تا گردشگران و مسافران انگیزه بالایی برای بازدید از این ابنیه داشته باشند.

وی یادآور شد: در سالیان اخیر اقدامات مناسبی در شهرستان از حیث پیشگیری از وقوع تخلف و هم چنین پیگیری مرمت، بهره‌برداری از اماکن و ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری اجرایی شده و امیدوارم با اجرایی شدن مصوبات جلسه اخیر شورای حفظ حقوق بیت المال شاهد تحولی چشمگیر در این زمینه باشیم.

زارعی مهر در ادامه به ضرورت ارتباط نزدیک دستگاه قضایی و اداره میراث فرهنگی اشاره کرد و اظهار کرد: حوزه میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان یکی از مصادیق بارز حقوق عامه از موضوعات مورد توجه دستگاه قضایی است و مسائل و مشکلات آن به صورت ویژه در نشست‌های شورای حفظ حقوق بیت‌المال و شورای پیشگیری از وقوع جرم مورد واکاوی قرار می‌گیرد. شعب تخصصی در دادسرا و دادگاه در این راستا پیش بینی شده و مرجع قضایی با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها پشتیبان اقدامات قانونی اداره میراث فرهنگی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha