• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۲:۳۹
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403023123444
  • خبرنگار : 50214

در اجتماع مردم داغدار دارالعباده یزد عنوان شد؛

آیت الله رئیسی مصداق بارز آیه «اشدا علی الکفار رحماء بینمهم» بود

آیت الله رئیسی مصداق بارز آیه «اشدا علی الکفار رحماء بینمهم» بود

ایسنا/یزد اجتماع امام رضایی‌ها به مناسبت شهادت خادم الرضا آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش با حضور مردم داغدار دارالعباده و دولتمردان استانی در جوار گلزار شهدای گمنام در حسینیه امیرچخماق یزد برگزار شد.

آیت‌الله «سید محمد کاظم مدرسی» امام‌ جمعه بخش مرکزی یزد در این مراسم که شامگاه امروز دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت ماه برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت جمعی از خدمت‌گزاران راستین و خستگی‌ناپذیر و دلاور کشورمان، گفت: شهید آیت‌الله رئیسی در طول چهار دهه انقلاب اسلامی از شخصیت‌های کم‌نظیر کشورمان بودند.

وی آخرین آیه سوره مبارکه فتح را مطابق با فضائل و ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی و وزیر محترم امور خارجه کشورمان و مصداق بارز «أشداء علی الکفار، رحماء بینهم» خواند و کفت: از ویژگی‌های برجسته آیت‌الله رئیسی و سایر عزیزان همراهشان این نعمت الهی بود که هرگز در برابر هیچ قدرتی مگز قدرت الهی سر تسلیم فرود نیاوردند و در مقابل انسان‌هایی بودند که در برابر توده‌های مردم و آحاد مردم سخت‌کوش و بعضاً دست تنگ جامعه سر تعظیم فرود می‌آورند.

وی اضافه کرد: بارها شاهد بودیم که ماشین ریاست جمهور با همه مخالفت تیم حفاظتی‌شان باید متوقف می‌شد چرا که پیرزن یا پیرمردی از آقای رئیس جمهور تقاضا و درخواستی داشت چرا که او درد یتیمی و رنج ناداری و فقر را در محیط زندگی چشیده بود و از توده‌های مردم برای مردم برآمده بود.

آیت الله رئیسی مصداق بارز آیه «اشدا علی الکفار رحماء بینمهم» بود

امام جمعه بخش مرکزی یزد دیگر ویژگی آیت‌الله رئیسی را روح تعبد و بندگی آن بزرگوار خواند و نمونه بارز آن را اقامه نماز در کاخ کرملین ذکر و تاکید کرد: باید این سند روشن و افتخار ارزشمند برای نظام جمهوری اسلامی در تاریخ ثبت شود.

وی با اشاره به تلاش‌های آیت‌الله رئیسی در جهت کاهش نرخ بیکاری کشورمان به زیر هفت درصد که در استان یزد با تلاش دولتمردان در برخی مناطق حتی به کمتر از سه درصد نیز رسیده است، گفت: آیت‌الله رئیسی در مدت خدمتگزاری خود در سمت ریاست جمهوری با تلاش‌های بی‌وقفه توانست با احیای نه صدها بلکه هزار واحد تولیدی تعطیلی و نیمه تعطیل، رشد اقتصادی کشور را از منفی ۸ درصد به نرخی مثبت ارتقا دهد.

آیت الله رئیسی مصداق بارز آیه «اشدا علی الکفار رحماء بینمهم» بود

آیت الله مدرسی گفت: شهید جمهور کشورمان در مسیر کسب استقلال اقتصادی کشورمان تلاش کرد و به‌ جای این که نگاهش را به دیگر کشورها بیندازد، به درون کشور و توانایی‌هایش اهتمام کرد؛ او به جای توجه به جامعه کفر به جامعه اسلامی خودمان پرداخت و به همین دلیل است که بعد از شهادتش برخی کشورها مانند پاکستان، عراق، لبنان و سوریه عزای عمومی اعلام کرده و سایر کشورها با عمق راهبردی کشور عزیزمان در پرتوی مقاومت این‌ چنین عزادار شده‌اند.

وی از دیگر ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی را این خواند که هرگز از لباس و پست و مقامش سوء استفاده نکرد در حین این که لباس خود را نیز هیچگاه کنار نگذاشت و عکس‌های ژورنالیستی نگرفت و با حضور در تمام رویدادها و میدان‌ها با همین لباس، ارزش تدین را در جامعه تثبیت کرد.

وی تاکید کرد: او هرگز پست ریاست‌جمهوری را برای خود نمی‌خواست بلکه برای خدمت به مردم می‌خواست؛ او به تعبیر امیرالمومنین(ع)، قدرت را برای خدمت به جامعه در جهت پیمانش با خداوند می‌خواست و او در برابر ظلم و رژیم صهیونیستی و ایادی و آباء آنها ایستاد و به مقاومت غزه چه در دوران مسئولیت قضاوت و چه در دوران مسئولیت دشوار ریاست‌جمهوری کمک کرد.

آیت الله رئیسی مصداق بارز آیه «اشدا علی الکفار رحماء بینمهم» بود

امام جمعه بخش مرکزی یزد از مردم خواست آن‌چنان که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند در سطح این شهیدان حرکت کنند چرا که یقین داریم که اگر خدای متعال تقدیرش بر این بوده که آیت‌الله شهید رئیسی را از ما بگیرد، قطعاً در آینده بهتر از او را به این ملت عنایت خواهد کرد و این یک اراده‌ و سنت الهی بوده است ولی اراده و بصیرت مردم نیز در این‌ رابطه مهم است.

وی همچنین مردم کشورمان را به تامل در پیام مقام معظم رهبری در رابطه با افتخاراتی که این ابرمردان را به آنها منتصب کردند، دعوت کرد و افزود: رهبری این شهید بزرگوار کشورمان را به‌ تلاشگری بی‌وقفه برای مردم، خستگی ناپذیری، اخلاص و مخلص و تلاش برای صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است منتصب کردند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری همچنین در نکته‌ای ظریف فرمودند که آزردگی‌ها، ناسپاسی‌ها و طعن تلخ بدخواهان مانع تلاش شبانه‌روزی‌اش برای اصلاح و پیشرفت کشور نشد که باید از این جملات درس بگیریم.

آیت الله مدرسی در پایان نیز یادآور شد: این خادم‌الرضا عزیزمان امشب نوبت خدمت در حرم امام علی ابن موسی‌الرضا داشت ولی اکنون در جوار امام هشتم حضور دارد.

حضور هیئت خدام الرضا(ع) استان یزد و ادای احترام خادمان آستان مقدس رضوی میهمان در یزد به خادم الرضا، ذکر صلوات خاصه امام رضا علیه السلام و دعای فرج امام زمان (عج) و مداحی، قرائت بیانیه‌ی شورای مواضع بسیج استان و پخش تصاویری ماندگار از سفرهای شهید جمهور به یزد و سخنرانی حجت‌الاسلام «مهدی مهدوی نژاد» مدیر کانون جوانان رضوی استان یزد از دیگر برنامه‌های این اجتماع مردم عزادار یزد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha