• چهارشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403030201065
  • خبرنگار : 50646

کارشناس پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی گیلان:

در شهید رئیسی دیدیم که هم می‌توان سیاسی بود و هم عرفانی

در شهید رئیسی دیدیم که هم می‌توان سیاسی بود و هم عرفانی

ایسنا/گیلان کارشناس پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه در آیت‌الله شهید رئیسی دیدیم که هم می‌توان سیاسی بود و هم عرفانی، گفت: راه‌هایی که می‌تواند انسان را عزیز و محبوب کند، تا انسان به عزتی برسد که اولا اگر به جایی رسید، در وی تغییری ایجاد نکند و همچنین داشتن عمل صالح که تلاش کند در هر جا و پست و مقامی که قرار می‌گیرد، بتواند از خود یک عمل صالح و شایسته به یادگار بگذارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسینعلی گلمیرزاده دیروز اول خرداد ماه در مراسم عزاداری خادم الرضا سید ابراهیم رئیسی و همراهانش که به همت بسیج دانشجویی و با حضور رئیس و جمع کثیری از مدیران و دانشجویان در حسینیه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد با تسلیت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، اظهار کرد: اگر پست و مسئولیتی را که امانتی بیش نیست به آن افتخار کنیم باید خدمتگزار باشیم و کارهای ماندگار انجام دهیم تا نام نیک از خود بجا بگذاریم و بخاطر ایمان و عمل صالحی که در برای عمل به وظیفه خود انجام داده‌ایم، خدای متعال محبتی را در دل مردم قرار خواهد داد و امروز شاهد آن هستیم که با همه دشمنانی که کشور ما امروز دارد، کشورهای فراوانی بخاطر این حادثه ناگوار چه عزای عمومی اعلام کردند و یا پیام دادند، بخاطر ایمان و عمل صالحی است که اگر انسان به این ایمان و عمل صالح توجه کند قطعاً به این مقام خواهد رسید و این مقام یعنی جزئی از مردم و مردم دوستش دارند.

در شهید رئیسی دیدیم که هم می‌توان سیاسی بود و هم عرفانی

در شهید رئیسی دیدیم که هم می‌توان سیاسی بود و هم عرفانی

گلمیرزاده با بیان اینکه اگر بخواهیم در پیشگاه خداوند متعال و مردم عزت داشته باشیم باید به چند نکته توجه کنیم، تصریح کرد : نکته اول این بود شهید رئیسی و عزیزان و همراهان گرانقدرشان دارای عزت والایی نزد مردم بودند و همانطور که در رسانه‌ها پخش شد مردم چه عرض ارادتی را نشان دادند که همه این ارادت‌ها، نشان از جایگاه والای آنها در نزد مردم است.

 وی افزود: خدای متعال در قرآن مجید می‌فرماید که اگر می‌خواهید به این مقام برسید یک راه عبادت، بندگی و خدا محوری است و اگر خدا محوری در زندگی ما باشد و اگر  فقط خدا را بندگی کنیم، برده دیگران نمی شویم.

کارشناسان پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان گفت: اگر بندگی خدا نکنیم، باید بردگی شیطان را کنیم خصوصا در دانشگاهی که مرکز علم است و یکی از مراکزی که باید نسل‌هایی را تربیت کند که آینده این مملکت، تعلق به این جوانان دارد باید به این نکات سبک زندگی توجه ویژه داشته باشیم.

گلمیرزاده با بیان اینکه سبک زندگی دینی باید در تمام شئونات زندگی وارد شود، گفت: دشمن بر آن است که تغییراتی را در این سبک دینی ایجاد کند و در این خصوص وظیفه ما سنگین‌تر و حساس‌تر خواهد شد.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های مرحوم آقای آیت الله رئیسی توسلش بود، یعنی می‌شود انسان هم رئیس جمهور مملکت شود، هم یک مومن و عابد و یک عارف هم بشود ؟

کارشناس پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه یعنی می‌توان هم سیاسی بود و هم عرفانی بود، گفت: عملاً ما دیدیم در زندگی حضرت امام (ره) و عالمان دینی و امروزه رهبری انقلاب ویژگی‌های ایشان، توسل بود، چه بسا در ماموریت‌های سنگین این شهید بزرگوار، نماز شبش نافله شد.

گلمیرزاده افزود: رئیس جمهور ما چنین رئیس جمهوری بود خدا را شکر می‌کنیم که مسئولین تراز اول نظام، به این شکل تربیت شده‌اند، در خدمت به مردم ما چنین رئیس جمهوری را از دست دادیم، در تلاش ایشان، مردمی بودن، با مردم بودن و باور به مردم، زبانزد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha