• چهارشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403030201138
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

بسیجی واقعی بودن از ویژگی بارز شهید جمهور بود

بسیجی واقعی بودن از ویژگی بارز شهید جمهور بود

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه آیت الله رئیسی مرد انجام کارهای بر زمین مانده است، افزود: ایشان با عنایت و لطفی که به مردمان مناطق محروم داشته‌اند، الگوی یک بسیجی واقعی برای دیگر مسئولین تلقی می‌شوند.

احمد لامعی گیو، در گفت‌وگو با ایسنا ضمن عرض تسلیت به مناسب شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراهشان در پی سقوط بالگرد رئیس جمهور بیان کرد: شوق به خدمت در ضمیر و ذات این مرد خدا قرار داشت که خدمت به خلق را یک عبادت و فریضه‌ی دینی و اعتقادی تلقی می‌کرد و از سوی دیگر دلبسته به انقلاب و شاگرد خمینی کبیر و مرید مقام معظم رهبری بود و بدین دلیل خدمت شایسته را در جهت ارتقای مشروعیت نظام تلقی می‌کرد و برای آن سر از پا نمی‌شناخت.

وی از عمده ترین خصلت و ویژگی شهید جمهور، اظهار کرد: عمده‌ترین خصلت و ویژگی بارز شهید آیت الله رئیسی، مردمی و از جنس مردم بودن بود که به نقل از خودشان«بنده فقر را نشنیده بودم بلکه آن را چشیده بودم.» لذا ایثار و از خود گذشتگی و ذوب شدن در ولایت نیز از ویژگی‌های تین شخصیت شمرده می‌شد.

لامعی ادامه داد: شهید جمهور پیرو و شاگرد مقام عظمای ولایت بود که دستورات ایشان را توصیه نمی‌دانست، بلکه از منظر یک امر ولایی بدان می‌نگریست.

رئیس دانشگاه بیرجند در خصوص ارادت و توجه خاصی که آیت‌الله رئیسی به مردمان خراسان جنوبی داشت، تصریح کرد: از آنجا که شهید آیت الله رئیسی از طبقه محروم و مستضعف جامعه بود و خود درد محرومیت را با گوشت و پوست و استخوان خود درک کرده بود، حامی و طرفدار مردم مناطق کم برخودار نیز بود و ارادت خاصی به خراسان جنوبی و مردم آن داشت.

وی افزود: آیت‌الله رئیسی این استان را در ولایت‌مداری و تبعیت از آرمان‌های انقلاب پیشگام می‌دانست و خدمت به مردم آن را از افتخارات خود تلقی کرده چرا که احساس می‌کرد این مردم نیاز به حمایت بیشتر دارند و مضافا براینکه در شهرهای بزرگ و برخودار داوطلبان زیادی بودند، ولی در مناطق محرومی مثل خراسان جنوبی کمتر کسی حاضر می‌شد نمایندگی مردم را برعهده بگیرد و رئیسی مرد انجام کارهای بر زمین مانده و یک بسیجی واقعی بود.

لامعی در خصوص فعالیت‌ها و کارهای صورت گرفته توسط شهید جمهور برای خراسان جنوبی، افزود: اگر چه شهید جمهور برای قاطبه مردم حق و حقوقی برابر قائل بود و به آحاد مردم ایران عشق می‌ورزید، کما اینکه در سخنی گفته بود؛ من نماینده همه مردم ایران حتی مخالفین خود هستم، ولی به خراسان جنوبی و مردم آن ارادتی خاصی داشت و به عنوان نماینده آنان در خبرگان و ریاست جمهوری تلاش زیادی برای جبران عقب ماندگی‌های این استان انجام داد.

رئیس دانشگاه بیرجند گفت: همانطور که شهید جمهور خراسان جنوبی را از زمره آغازین سفرهای استانی خود انتخاب و در جهت انجام تعهدات و اجرای مصوبات، دور اول سفر و دور دوم به استان تاکید زیادی داشت که با نمایندگان استان در مجلس همکاری تنگاتنگ و صمیمانه‌ای داشته باشد و بر اجرای امور در استان نظارت مستمر داشت، همواره می‌کوشید تا چهره استان را از محرومیت پاک کند.

 وی افزود: طرح‌های عمرانی بنیادین استان همچون انتقال آب، راه آهن، خط تابش و.... از جمله یادگارهای شهید جمهور برای توسعه زیرساخت‌های استان بود.

لامعی از میزان شوق آیت الله رئیسی برای خدمت به مردم، خاطرنشان کرد: او عاشق مردم بود و برای خدمت به مردم آمده بود و به همین دلیل شعار انتخاباتی خود را خدمت به مردم و دولت خود را دولت مردمی نامید لذا شوق او در خدمت به مردم به اندازه‌ای بود که حتی یک روز تعطیل برای استراحت در خانه نماند و بیشتر از همه دولت‌های تاریخ ایران به سفرهای استانی رفت و پیوسته در میان مردم و برای مردم تلاش کرد.


 رئیس دانشگاه بیرجند اظهار کرد: صنعت و کارخانه های تعطیل شده را راه انداخت و احیا کرد که برای نمونه در سفر استانی به استان مازندران که در همین اواخر انجام شد، متجاوز از سیصد کارخانه و مرکز صنعتی تعطیل شده از جمله شرکت بزرگ نساجی مازندران را که در دولت قبل تعطیل شده بود، دوباره احیا کرد و از قِبّل آن هزاران شغل ایجاد و دل صدها خانواده را شاد کرد که این مشت نمونه خروار است که به طور کلی، او فلسفه وجودی دولت را خدمت به خلق و خدمت به خلق را خدمت به خدا می‌دانست.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha