• چهارشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403030201287
  • خبرنگار : 50541

فرماندە تیپ ۳۲٨ متحرک هجومی نزاجا:

فتح خرمشهر یکی ازحماسه‌های مهم دوران دفاع مقدس بود

فتح خرمشهر یکی ازحماسه‌های مهم دوران دفاع مقدس بود

ایسنا/کردستان فرماندە تیپ ۳۲٨ متحرک هجومی نزاجا گفت: فتح خرمشهر یکی ازحماسه‌های مهم دوران دفاع مقدس است.

سرهنگ بهمن عبدلی امروز (۲خرداد) در مراسمی کە به مناسبت فرارسیدن سالروز سوم خرداد آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت ایثار و پیروزی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهور محبوب و مردمی و هیئت همراه و سه تن از خلبانان نیروی هوایی اظهار کرد: فتح خرمشهر  یکی از حماسه‌های مهم دوران دفاع مقدس است و این عملیات توسط نیروهای ارتش، سپاه و بسیج و با یک برنامه‌ریزی دقیق، منسجم و هدفمند انجام شد.

فرمانده تیپ ٣٢٨ متحرک هجومی نزاجا افزود: رزمندگان اسلام در جریان این عملیات توانستند خرمشهر را پس از ۱۹ ماه از چنگال نیروهای متجاوز آزاد کنند و دشمن را تا مرزهای بین‌المللی عقب برانند.

وی، عملیات بیت‌المقدس را یکی از درخشان‌ترین عملیات‌ها در کارنامه نیروهای مسلح در طول دوران دفاع مقدس دانست و بیان کرد: دستاوردهای نظامی و سیاسی این عملیات بسیار عظیم بود و به حق می‌توان گفت که با پایان گرفتن عملیات بیت المقدس، جنگ ایران و عراق وارد مرحله جدیدی شد، مرحله‌ای که عراق در وضعیت انفعالی و نیروهای مسلح ما در موضع قدرت نظامی قرار گرفتند به نحوی که استراتژی جنگ را تغییر داد.

سرهنگ بهمن عبدلی درباره فتح خرمشهر گفت: حماسه بزرگ آزادسازی خرمشهر نتیجه همدلی و هم‌افزایی نیروهای مسلح و حضور ملت غیور ایران در حراست از میهن اسلامی بود.

فرمانده تیپ ٣٢٨ متحرک هجومی نزاجا تصریح کرد: غرور آفرینان ایران اسلامی با توکل به خدا، اعتماد و اطمینانی که به نصرت‌های الهی داشتند و آن را از لِسان و چهره پر از امید و آرامش حضرت امام خمینی (ره) به ودیعه گرفته بودند، با همدلی و هم‌افزایی، برگی دیگر به اوراق زرین و پرافتخار کشور افزودند.

سرهنگ عبدلی در ادامه تاکید کرد: سوم خرداد یادآور آزادی خرمشهر نه فقط یک واقعه بزرگ تاریخی، بلکه پیروزی معجزه مانندی نصیب رزمندگان اسلام و مردم ایران شد که می‌توان از آن به اراده الهی بر آزادی خرمشهر یاد کرد.

وی افزود:در سراسر سال‌های پر افتخار دفاع مقدس، روزهای بزرگی به ثبت رسیده است که عظمت و اهمیت آن همواره در اذهان باقی خواهد ماند و سوم خرداد، روز آزادسازی خرمشهر در خلال جنگ تحمیلی نیز از همین افتخارات دوران هشت سال دفاع مقدس است.

فرمانده تیپ ٣٢٨ متحرک هجومی نزاجا در پایان مراسم اظهار کرد: فتح خرمشهر از لحاظ نظامی، به‌عنوان نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق شناخته شد و بازتاب جهانی داشت.

وی خاطرنشان کرد: امروز دشمن جرات حضور در منطقه و تجاوز به خاک کشور ما را ندارد به این دلیل است که قبلا تجربه کرده و شکست خورده‌ و افتخارات امروز ما نشأت گرفته از افتخار آفرینی‌های گذشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha