• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی
  • کد خبر: 1403030805445
  • منبع : وزارت دفاع

رئیس امور بین الملل وزارت دفاع:

توسعه دیپلماسی دفاعی از نکات درخشان کارنامه آیت‌الله رئیسی است

توسعه دیپلماسی دفاعی از نکات درخشان کارنامه آیت‌الله رئیسی است

رئیس امور بین‌الملل وزارت دفاع گفت: یکی از نکات درخشان کارنامه دولت آیت الله رئیسی توسعه دیپلماسی دفاعی با محوریت کشورهای همسایه و همسو بود.

به گزارش ایسنا، سردار سید حمزه قلندری رئیس امور بین الملل وزارت دفاع در حاشیه مراسم یادبود «شهدای خدمت» در وزارت دفاع گفت: امروز مراسم یادبود شهدای خدمت با حضور وابستگان نظامی خارجی مقیم تهران برگزار شد. شهدایی که نیمی از انها کارکنان جان برکف نیروهای مسلح بودند.

وی افزود: یکی از وجوه متمایز سیاست خارجی دولت آیت‌الله رئیسی توسعه دیپلماسی دفاعی با کشورهای همسایه و همسو است که حضور در سازمان‌های چندجانبه همانند سازمان همکاری های شانگهای که بعضا دارای کارکردهای امنیتی نیز می‌باشند نشان از گسترش همکاری‌های دفاعی در دولت ایشان است.

معاون بین‌الملل وزارت دفاع تصریح کرد: ما امروز شاهد پیشرفت بسیار خوبی در روابط دفاعی بین جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها هستیم که جلوه‌ای از آن حضور قریب به اتفاق وابستگان نظامی مستقر در تهران در مراسم یادبود شهدای خدمت و امضای دفتر یادبود است.

سردار قلندری با بیان اینکه یکی از نکات بارز کارنامه دولت آیت الله رئیسی توسعه دیپلماسی دفاعی با محوریت کشورهای همسایه و همسو بود، تصریح کرد:  ابراز تمایل کشورها به دیپلماسی دفاعی و همکاری دفاعی نظامی مشترک با جمهوری اسلامی نشان می دهد که  آیت‌الله رییسی در سایه فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی) فصل جدیدی را در همکاری های دفاعی آغاز کردند که این راه با همکاری مشترک نیروهای مسلح ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیس امور بین‌الملل وزارت با اشاره به دستاوردهای دفاعی سفر آیت الله رئیسی به کشور ونزوئلا در حوزه آمریکای لاتین و همکاری های دفاعی با کشورهای همسایه  گفت: امیدواریم هر روز بیش از گذشته شاهد گسترش روابط در حوزه دفاعی با کشورهای همسایه باشیم.

سردار قلندری با بیان اینکه در این دولت رشد قابل توجه و چند برابری در صادرات تجهیزات دفاعی جمهوری اسلامی داشتیم، افزود:تسلیحات و تجهیزات نظامی جمهوری اسلامی با اقبال کشورهای مختلف دنیا روبرو شده است  به طوری که موسسات و اندیشکده‌های غربی به آن اذعان دارند که صنعت دفاعی ایران یکی از نقش آفرینان اصلی در عرصه تولید و صادرات تسلیحات دفاعی در دنیا است.

وی در پایان عنوان کرد: باید به این نکته توجه داشته باشیم دولت سیزدهم و شخص آیت‌الله رییسی از توسعه همکاری‌های دفاعی پشتیبانی می‌کردند و حمایت های ایشان باعث پیشرفت صنعت دفاعی و تولید بازدارندگی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha