• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403030905778
  • خبرنگار : 50181

جهش آبرسانی به شهرها و روستاهای کرمانشاه در دولت سیزدهم

جهش آبرسانی به شهرها و روستاهای کرمانشاه در دولت سیزدهم

ایسنا/کرمانشاه به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، در دولت سیزدهم جهش قابل توجهی در پروژه‌های آبرسانی به شهرها و روستاهای استان و همچنین تکمیل تصفیه‌خانه‌های فاضلاب رخ داده است.

رضا داودی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه دولت شهید آیت‌الله ابراهیم رئیسی منشاء اقدمات و تحولات جدی در حوزه آب و فاضلاب بود که برخی از آنها طی چند دهه گذشته بی سابقه بوده، گفت: بخشی از این اقدامات به نتیجه رسیده و مردم از مزایای آن بهره‌مند شده اند و بخشی نیز طی امسال و سال‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

آبرسانی به بیش از ۳۰۰ روستا

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از طرح آبرسانی به روستاهای کشور در قالب قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن(ع) یاد کرد که برای اولین بار در دولت سیزدهم کلید خورد و جهشی در آبرسانی به روستاهای سراسر کشور از جمله کرمانشاه رقم زد و افزود: در قالب دو قرارداد قرارگاه محرومیت‌زدایی آبرسانی به ۸۶۰ روستای کرمانشاه در دستور کار قرار گرفت که آبرسانی به تعدادی از این روستاها نیز اکنون به بهره‌برداری رسیده است.

داودی اظهار کرد: در کنار قرارگاه محرومیت‌زدایی، آبرسانی به روستاهای کرمانشاه از دو محل دیگر اعتبارات ملی و اعتبارات استانی را نیز در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه در این سه بخش پروژه‌های آبرسانی خوبی آغاز شده که شروع بخش عمده آنها را از تیرماه سال ۱۴۰۱ داشتیم، تاکید کرد: تا کنون  آبرسانی به ۳۲۵ روستا به بهره‌برداری رسیده که جمعیتی بالغ بر ۴۵ هزار نفر از این پروژه‌ها بهره‌مند شده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه قرار است پروژه‌های آبرسانی قرارگاه محرومیت‌زدایی ظرف مدت سه سال و تا پایان تابستان ۱۴۰۵ به اتمام برسد، خاطرنشان کرد: با کارهای خوبی که در دولت شهید آیت‌الله رئیسی آغاز شد، شاهد پایان تنش آبی چند دهه‌ای روستاهای کرمانشاه خواهیم بود.

داودی از رشد چند برابری آبرسانی به روستاهای کرمانشاه از سال ۱۴۰۱ تا کنون خبر داد که به اندازه ۱۰ تا ۲۰ سال کار انجام شده و عنوان کرد: در گذشته هر سال ۲۰ تا ۴۰ روستا در کرمانشاه آبرسانی می‌شد، اما اکنون طی دو سال بالغ بر ۳۰۰ روستا را آبرسانی کردیم.

وی اضافه کرد: برخی از این روستاها که عمدتا نیز در مناطق محرومی از شهرستان کرمانشاه قرار داشتند، بعد از چند دهه آبرسانی شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت اب و فاضلاب استان کرمانشاه برای امسال نیز آبرسانی به ۲۰۰ روستای کرمانشاه هدفگذاری شده است.

تابستان ۱۴۰۳ یکی از بهترین تابستان‌های پایداری آب در شهر کرمانشاه

داودی از اینکه در سنوات گذشته مشکل چند دهه‌ای قطعی و افت فشار در نواحی مختلف شهر کرمانشاه را داشتیم نیز یاد کرد و افزود: در شهر کرمانشاه نیز امسال بهترین تابستان را نسبت به سنوات گذشته از نظر پایداری آب خواهیم داشت و به جز موارد استثنا که حوادثی رخ می‌دهد، قطعی و افت فشار برنامه‌ریزی شده نداریم.

وی از اجرای خطوط انتقال آب به شرق، غرب و جنوب شهر کرمانشاه یاد کرد که بخش عمده آن اجرایی شده و گفت: همچنین ۲۵ حلقه چاه را نیز برای تامین آب شهر کرمانشاه حفر کردیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از تکمیل برخی مخازن از جمله مخزن «تلاش» نیز خبر داد که به پایداری شبکه آب در کرمانشاه کمک بسزایی می‌کند.

داودی معتقد است، مجموع این اقدامات باعث شده مشکل چند دهه‌ای قطعی و افت فشار آب در برخی محلات قدیمی شهر کرمانشاه برای همیشه  در دولت سیزدهم مرتفع شود.

پایان چند دهه تنش آبی در برخی شهرهای کرمانشاه

داودی با بیان اینکه برای رفع تنش آبی شهرهای دیگر کرمانشاه نیز اقدامات قابل توجهی  انجام شده است، خاطرنشان کرد: برای نمونه تنش آبی شهر جوانرود بعد از دو دهه مرتفع شد.

وی با بیان اینکه مناطق مرتفع شهر صحنه نیز دچار تنش آبی جدی بود که برای این شهر نیز اقدامات جدی صورت گرفت، گفت: کارهای بسیار خوبی نیز برای رفع تنش آبی در شهرهای کرندغرب، اسلام آبادغرب، کنگاور، هرسین، میرآباد، بانه‌وره و سرمست انجام شد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، برای رفع تنش آبی در این شهرها کارهای زیادی از جمله حفر، تجهیز و بهسازی چاه‌ها، ساخت مخازن، تکمیل خطوط بین مخازن، اجرای خطوط انتقال و ... انجام شده است.

داودی درباره طرح آبرسانی به شهر سنقر نیز اظهار کرد: برای آبرسانی به این شهر که طی چند سال اخیر خوابیده بود در سفر سال ۱۴۰۱ شهید آیت‌الله رئیسی به استان اعتباراتی در نظر گرفته شد که منجر به جهش این پروژه شد و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۳ طرح آبرسانی به این شهر نیز  به نتیجه برسد.

وی اضافه کرد: پیشرفت تصفیه‌خانه این طرح که چند سال در حد ۱۴ تا ۱۵ درصد متوقف بود اکنون با جهش خوبی به حدود ۶۰ درصد رسیده و سایر مولفه‌های آبرسانی به سنقر نیز پیشرفت مناسبی داشته است.

آغاز عملیات اجرایی مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کرمانشاه در دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه با بیان اینکه عملیات اجرایی مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمانشاه نیز عملا از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ آغاز شد، ابراز امیدواری کرد در صورت تامین اعتبار این پروژه تا سال ۱۴۰۴ وارد مدار شود.

داودی با بیان اینکه مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کرمانشاه برای تصفیه فاضلاب ۴۰۰ هزار نفر در حال اجرا است، ظرفیت این تصفیه‌خانه را ۶۷ هزار مترمکعب در شبانه‌روز اعلام کرد.

وی پیمانکار این پروژه را قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا اعلام کرد ‌و افزود: این تصفیه‌خانه اکنون حدود ۲۴ درصد پیشرفت دارد.

داودی از سرمایه‌گذاری حدود هزار میلیارد تومانی این پروژه یاد کرد و ادامه داد: در سفر رئیس جمهور شهید به کرمانشاه، برای این پروژه نیز حدود ۳۱۶ میلیارد تومان مصوب شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه  با بیان اینکه در حال حاضر فاضلاب ۳۲۴ هزار نفر از جمعیت شهر کرمانشاه تصفیه می‌شود، گفت: برای پوشش جمعیت شهر کرمانشاه نیازمند دو مدول تصفیه‌خانه با ظرفیت ۴۰۰ هزار نفر هستیم که عملیات اجرایی مدول دوم این تصفیه‌خانه در دولت سیزدهم آغاز شد.

برخی شهرهای کرمانشاه در دولت سیزدهم صاحب تصفیه‌خانه فاضلاب شدند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه در دولت سیزدهم در عملیات اجرایی تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای دیگر استان نیز جهش رخ داد، گفت: برای نمونه تصفیه‌خانه فاضلاب تازه آباد به اتمام رسیده و تصفیه‌خانه فاضلاب جوانرود نیز آماده بهره‌برداری است.

داودی از پیشرفت خوب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کرند و روانسر نیز خبر داد و عنوان کرد: تصفیه خانه‌های فاضلاب سرمست و فارسینج نیز با پیشرفت خوبی در حال انجام است و تعدادی از این پروژه‌ها در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی اظهار کرد: تصفیه خانه فاضلاب سنقر نیز که تا قبل از دولت سیزدهم تنها تا مرحله دیوارکشی پیش رفته بود، ظرف یکسال به ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و پروژه‌ای که مدت‌ها تعطیل بود، اکنون با روند خوبی در حال اجرا است.

وی انجام اقدامات بسیار خوبی در حوزه ارائه خدمات در مرزها خصوصا مرزهای خسروی و سومار که برای ایام اربعین به زوار خدمت رسانی می‌کنند را نیز از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در حوزه آب و فاضلاب دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha