• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403030906185
  • خبرنگار : 71628

ترامپ: در زمان ریاست‌جمهوری من به اوکراین و تایوان حمله می‌شد، مسکو و پکن را بمباران می‌کردم

ترامپ: در زمان ریاست‌جمهوری من به اوکراین و تایوان حمله می‌شد، مسکو و پکن را بمباران می‌کردم

رئیس‌جمهور سابق آمریکا با اظهاراتش مبنی بر آمادگی‌اش برای بمباران مسکو و پکن در دوران ریاست‌جمهوری‌اش حاضران را متعجب کرد.

به گزارش ایسنا، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و کاندیدای حزب جمهوری‌خواه برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در نوامبر ۲۰۲۴ در یک مراسم جمع‌آوری کمک‌های مالی گفت که اگر رئیس‌جمهور آمریکا بود، مسکو را به دلیل حمله روسیه به اوکراین بمباران کرده و در صورت حمله چین به تایوان، به پکن حمله می‌کرد.

این اظهارات او برخی از اهداکنندگان در این مراسم را متعجب کرد.

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی در این باره نوشت: «جیمز گیلمور» که سفیر دولت ترامپ در سازمان امنیت و همکاری اروپا بود، پیشتر در ماه جاری، در جمع خبرنگاران در تایوان گفت که ترامپ انزواطلب نیست اما فقط سعی دارد که متحدان تاکید بیشتری روی توانمندی‌های دفاعی خود داشته باشند.

او گفت: به نظرم رئیس‌جمهور ترامپ در صورتی که دوباره انتخاب شود، از تایوان حمایت خواهد کرد. در دوره اول که این طور بود.

ترامپ در چند ماه گذشته، کمتر به اوکراین اشاره کرده است. او در سال گذشته مدعی شده بود که جنگ اوکراین را یک روزه «فیصله می‌داد.»

او در فوریه در پیامی در شبکه اجتماعی تروث گفت: «ما دیگر نباید بدون امید به بازپرداخت یا بدون شرط و شروط به کسی پول بدهیم.»

ترامپ معمولا وعده معاف شدن از مالیات و دیگر سیاست‌ها را به اعطاکنندگان و حامیان مالی ثروتمندی می‌دهد که در مجالس جمع‌آوری کمک‌های مالی او شرکت می‌کنند. رئیس‌جمهور پیشین آمریکا گاهی دستیاران خود را با درخواست مبالغی هنگفت شوکه می‌کند.

اما مشاوران ترامپ به واشنگتن‌‍پست گفته‌اند که او معمولا پشت درهای بسته نیز وعده‌های سیاسی مشابهی را به اعطاکنندگان بزرگ می‌دهد و هیچ مدرکی از این که کدام وعده او به کدام اعانه مرتبط است، وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha