• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403030906224
  • خبرنگار : 71129

تاکید قانونگذار ارشد آمریکایی بر لزوم افزایش جدی بودجه نظامی

تاکید قانونگذار ارشد آمریکایی بر لزوم افزایش جدی بودجه نظامی

یکی از قانونگذاران ارشد جمهوری‌خواه در کمیته ناظر بر امور نظامی سنای آمریکا خواستار سرمایه‌گذاری جدی در امور نظامی این کشور شده و گفت، افزایش هزینه‌های چشمگیر برای بازدارندگی مقابل «تهدیدهای هماهنگ دشمنان آمریکا» مهم و ضروری است.

به گزارش ایسنا، سناتور «راجر ویکر» از کمیته سرویس‌های مسلح سنا گفت، به دنبال ۵۵ میلیارد دلار بیشتر برای هزینه‌های نظامی فراتر از محدودیت‌هایی است که در قرارداد تعلیق محدودیت بدهی کشور در یک سال پیش تعیین شده بود.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ویکر موضع خود را در عرصه جهانی توضیح داد و گفت: «هیچ سطحی از همکاری و هماهنگی میان یک "محور از متجاوزان" که هدف آن به چالش کشیدن سلطه ایالات متحده باشد، وجود نداشته است.»

این طرح نشانه مهمی برای جمهوری‌خواهان سناست، چون آنها وارد دور جدیدی از مناقشات بودجه با دموکرات‌ها شده‌اند. کاخ سفید ۸۵۰ میلیارد دلار برای هزینه‌های نظامی را با رعایت توافق محدودیت بدهی با پیشنهاد افزایش یک درصدی نسبت به سال قبل پیشنهاد کرده است.

این سناتور جمهوری‌خواه همچنین اذعان کرد که برای متقاعد کردن کنگره برای این بودجه نظامی باید راه سختی را بپیماید.

واشنگتن هنوز با اختلافات زیادی بر سر حمایت از اوکراین، پیامدهای ناشی از دو جنگ طولانی در عراق و افغانستان و انتخابات ریاست جمهوری روبروست.

ویکر به سال‌های دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی اشاره کرد که هیچکس شانس این را نداشت که علیه آمریکا برخیزد چون ایالات متحده «به قدر کافی برای حفظ صلح قوی بود اما الان اینطور نیست.»

روابط نزدیک‌تر بین روسیه و چین در ماه جاری در پی دیدار شی جین‌پینگ و ولادیمیر پوتین، روسای جمهوری چین و روسیه چشمگیرتر شد.

این سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی گفت، دیدار عالی‌رتبه بین روسای جمهور چین و روسیه را بایستی به منزله یک «زنگ بیدار باش» دانست. او در سخنانش گفت ایالات متحده با «خطرناک‌ترین محیط تهدید» از زمان جنگ جهانی دوم مواجه است و تاکید کرد که «یک جنگ ملی به جنگی طولانی مدت با یک قدرت بزرگ جهانی» منجر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha