• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403030906255
  • خبرنگار : 90089

سیدحسن خمینی: انتخابات را سرمنشأ حرکت‌ دیگری قرار بدهیم

سیدحسن خمینی: انتخابات را سرمنشأ حرکت‌ دیگری قرار بدهیم

سیدحسن خمینی گفت: به سبب‌ مصیبت شهادت رئیس جمهور و همراهانش، دل‌ها به‌ هم نزدیک شد.

به‌ گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در دیدار با دست‌اندرکاران سی و پنجمین سالگرد بزرگداشت امام راحل با تأکید بر اینکه اگر یک ملت‌ با هم باشد هیچ کس نمی‌تواند مقابل آنها بایستد، گفت: به سبب‌ مصیبت شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان، دل‌ها به‌ هم نزدیک شد. ان شاءالله انتخابات را سرمنشأ حرکت‌ دیگری قرار بدهیم.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب با درایت کامل کشور را اداره می‌کنند و ان شاءالله سایه ایشان بر این کشور مستدام باشد. اگر یکی شویم آن وقت همان اتفاقی می‌افتد که در سال ۱۳۵۷ افتاد.

وی افزود: در محیط انسانی ۲+۲ ممکن است ۱۰ یا ۱۰۰ شود، چرا؟ ۲۰ دست و دلِ در هم تنیده ممکن است صدها هزار شود. هیچکس نمی‌تواند در برابر این حجم از اتحاد انسان‌ها بایستد.

یادگار امام امت گفت: انتخابات پیش روی ما است. ان شاءالله با نزدیکی که این روزها به دلیل شهادت رئیس جمهور و هیات همراه ایشان در دل‌ها به وجود آمده است، اتفاقات خوبی بیفتد. چیزی که امام را امام کرد نگاهش به خدا بود. دل‌هایتان را با خدا خوب کنید و به یکدیگر پیوند بخورید.

سیدحسن خمینی گفت: هفته گذشته داغدار شهید رئیسی و همراهان ایشان شدیم. از همه کسانی که در طول سال‌های گذشته یاد و راه امام را گرامی داشتند سپاسگزارم.

وی ادامه داد: از امام حسن عسگری روایت است که اگر به آن توجه شود گذشته، حال و آینده و حوادث تاریخی را می‌توان به خوبی درک کرد و آن این است که هیچ مصیبتی نیست که خداوند در آن نعمت قرار نداده باشد.

وی بیان کرد: وقتی مصیبتی حادث می‌شود آن را لطف خدا بدانیم. وقتی حاج آقا مصطفی رفت امام شهادت ایشان را از الطاف خفیه الهی دانستند. چنین نگاهی زمانی ایجاد می‌شود که چشم‌ها و دل‌ها شسته شود.

یادگار امام با اشاره به حضورش در منزل رئیس جمهور شهید گفت: شب گذشته - سه شنبه شب - به خانه آقای رئیسی رفتم تا به خانواده ایشان تسلیت بگویم. آنجا شعری خواندم که مضمونش صبر و شکیبایی و زاری نکردن در مصیبت بود.

سیدحسن خمینی گفت: در طول بیش از چهار دهه گذشته هیچ حادثه‌ای تلخ‌تر از رحلت امام نبود، اما همان مصیبت نیز برای ملت ایران خوبی‌های زیادی به همراه داشت. در مصیبت اخیر نیز انسجامی که به وجود آمد و یاسی که در دل دشمنان افتاد از خوبی‌های این مصیبت بود.

یادگار امام خمینی (ره) افزود: هیچ حادثه‌ای خوشحال کننده‌تر از سوم خرداد نیست. بعد از عزل بنی صدر و انسجام داخلی و روی کار آمدن نیروهای انقلاب، امام فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد. ایشان با این سخن متذکر شدند که اگر خدا بخواهد پیروزی‌ها اتفاق می افتد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha