• پنجشنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403031006780
  • خبرنگار : 50599

عزم منطقه آزادچابهار برای رفع محرومیت زدایی

عزم منطقه آزادچابهار برای رفع محرومیت زدایی

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: مسئولیت این سازمان در قبال محرومان بسیار حساس و حائز اهمیت بوده و نقش نهادهایی مانند کمیته امداد بسیار ارزشمند و تاثیر گذار است، برای همین منظور سازمان منطقه آزاد همواره تلاش کرده گام‌های موثر و اثرگذاری در رفع محرومیت و محرومیت‌زدایی بردارد.

حمیرا ریگی امروز پنجشنبه در دیدار معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام‌خمینی(ره) کشور اظهار کرد: تنها در سال گذشته با مشارکت کمیته امداد امام‌خمینی چابهار موفق به تهیه و اهداء جهیزیه به نوعروسان با هدف تسهیل در ازدواج اقشار کم برخوردار و نیز جوانی جمعیت شده است.

وی تلاش برای ایجاد رفاه اقشار محروم جامعه را از مطالبات به حق ساکنین این خطه از سرزمین اسلامی عنوان کرد و در این راستا از حمایت مالی این سازمان مشروط به مشارکت کمیته امداد امام خمینی و اختصاص بودجه‌های متناسب و پس از انعقاد تفاهمات لازم خبرداد.

وی با اشاره به اینکه محورهای مهمی با هدف بهبود کیفیت زندگی دهک‌های پایین جامعه به خصوص مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) چابهار را مورد بحث و بررسی قرار گرفت و افزود: امیدواریم با چترهای حمایتی سایر دستگاه‌ها متولی بتوانیم در عرصه بهبود کیفیت زندگی و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در چابهار و مناطق همجوار تاثیرگذار باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: برنامه ریزی هایی با مرکز آموزش فنی و حرفه ای در راستای توانمندسازی علاقه مندان به کسب فنون مورد نیاز صنایع، مهارت آموزی فرزندان مدجویان علاقمند به کسب یادگیری فنون انجام گرفته است.

ریگی تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد چابهار بعنوان یک سازمان مسئولیت پذیر اجتماعی در سال گذشته اقدام به انعقاد قرار داد فی مابین با اداره کل کمیته امداد استان نموده است و در راستای اقداماتی نظیر اجرای طرح های مرتبط با توسعه معیشت پایدار جوامع حاشیه نشین شهری و روستایی، مشارکت در تامین جهیزیه زوجین ویژه خانواده های نیازمند و ایتام تحت پوشش و اجرای طرح کمک مومنانه در قالب بسته های معیشتی به خانواده های آسیب پذیر و بی بضاعت انجام داده است.

وی اجرای طرح های توانمندسازی دانش آموزان پایه متوسط اول و دوم، آموزگاران، والدین، جامعه کارگری و صیادی در برابر اعتیاد، حمایت از افراد بومی فاقد شناسنامه و موضوعات مرتبط با آن، اجرای طرح کمک آموزشی به دانش آموزان مناطق محروم، اجرای طرح های اشتغالزایی و مهارت آموزی مددجویان تحت پوشش، تحت پوشش قراردادن، بیماران تالاسمی و دهک های پایین خانوار توسط کمیته امداد امام (ره) از دیگر اقدامات در این راستا است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: با استناد قانون (بند الف ماده ۸۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور سازمان‌های مناطق آزاد مکلفند به منظور زدودن فقر از چهره مناطق آزاد میزان یک‌درصد از محل وصول عوارض ورود کالا و خدمات را به خزانه کل کشور واریز و خزانه داری مکلف به پرداخت وجه پرداختی به میزان ۷۰ درصد بابت کمیته امداد امام خمینی و ۳۰ درصد به سازمان بهزیستی شهرستان است) سازمان مکلف به حمایت از نهادهای حمایتی است.

ریگی ادامه داد: و نظر به شدت محرومیت و همراهی با برنامه های دولت و به موازات حمایت های قانونمند سازمان منطقه آزاد همه ساله اقدام به مساعدت های مکملی(ذیل بودجه جاری معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری) بابت کمک به زدودن فقر در جامعه هدف می نماید، لذا سازمان منطقه ازاد چابهار در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خویش و جهت حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه در صدد برنامه ریزی جهت مشارکت در برنامه و طرح های عام المنفعه کمیته امداد امام خمینی(ره) است.

در این نشست طرفین به اتفاق هم تصمصم گرفتند کمیته امداد آیین نامه و قوانین مشوقی برای کارفرمایان در راستای جذب مددجویان در مشاغل و صنایع را به سازمان منطقه آزادچابهار اعلام نمایند.

در این دیدار همچنین معاون کمیته امداد از برنامه، اقدامات و خدمات مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار در خدمات رسانی و حمایت ها از اقشار آسیب پذیر و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و مسئولیت پذیری اجتماعی تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha