• پنجشنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403031007032
  • خبرنگار : 50189

مدیرعامل راه آهن خبر داد 

اجرای بزرگترین بازسازی خط ریلی کشور در منطقه کرمان

اجرای بزرگترین بازسازی خط ریلی کشور در منطقه کرمان

ایسنا/کرمان مدیرکل راه آهن کرمان گفت: بازسازی خط ریلی محور کرمان_بافق یکی از بزرگترین پروژه‌های بازسازی کشور است.

مجید ارجونی عصر امروز ۱۰ خردادماه در حاشیه بازدید از پروژه‌های بازسازی خط ریلی محور کرمان_بافق و نوسازی سالن‌های قطارهای مسافربری راه آهن کرمان اظهار کرد: این پروژه یکی از بزرگترین پروژه‌های بازسازی کشور است.

وی ادامه داد: در این پروژه حدود ۴۵ کیلومتر از خط ریلی کرمان_بافق با هزینه حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان بازسازی شده است.

مدیرکل راه آهن کرمان قدمت راه آهن بافق به کرمان را ۵۰ سال اعلام کرد و افزود: از سال ۱۳۹۰ بازسازی این مسیر آغاز و تا سال ۱۴۰۰ حدود ۶۶ کیلومتر آن بازسازی شد و از شهریورماه سال گذشته تا پایان هفته آینده حدود ۵۳ کیلومتر آن بازسازی خواهد شد. 

وی ادامه داد: راه آهن، ریل و برخی تجهیزات مورد نیاز برای بازسازی این خط ریلی را برای پیمانکار تامین کرده و قرارداد راه آهن با پیمانکار این خط ۲۸۹ میلیارد تومان و سرجمع هزینه راه آهن و پیمانکار حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان است.

ارجونی با بیان این مطلب که طول مسیر کرمان_بافق ۲۳۰ کیلومتر است، ادامه داد: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات این پروژه از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری به کرمان و بخش دیگر آن را راه آهن تامین کرده است.

وی با نوید اینکه این پروژه تا ایستگاه کرمان اجرا خواهد شد، عنوان کرد: ۱۴ کیلومتر دیگر پروژه را با قرارداد قبلی ادامه خواهیم داد، سعی داریم تا ایستگاه زرند را تا پایان سال بازسازی کنیم.

مدیرکل راه آهن کرمان بیان کرد: سرعت قطار قبل از بازسازی حدود ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت است و با بازسازی این خط به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

مدیرکل راه آهن کرمان گفت: همچنین افزایش ایمنی و زمان سیر سفر نیز کاهش می‌یابد.

ارجونی علت حذف یک روز در میان قطار کرمان _ تهران را اجرای بازسازی خط ریلی با سرعت بالا اعلام کرد و گفت: با وجود حذف چند قطار اما با توجه به افزایش سالن‌ها در سال گذشته، حدود ۹ درصد افزایش مسافر داشتیم.

وی بیان کرد: بازسازی هر کیلومتر خط ریلی حدود ۲۰ میلیارد تومان است و باید بازسازی خط زرند _کرمان انجام شود.

به گزارش ایسنا، حسینی‌نژاد مسئول شرکت جوپار در راه آهن کرمان نیز اظهار کرد: دو رام قطار توسط شرکت واگن‌سازی زرند بازسازی شده و ۹ دستگاه واگن پنج ستاره ویژه خط کرمان _ تهران که در اراک بازسازی شده، نیز داریم.

حسینی‌نژاد با بیان این مطلب که اگر راه آهن مجوز دهد آمادگی افزایش رام قطار داریم، تصریح کرد: در سطح کشور ۹ رام قطار داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۱ ۰۷:۱۸

بسیارعالی خداقوت

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۱ ۱۴:۳۹

سفر با قطار کرمان بسیار تاخیر دارد غذای سرد و گران و توقف های چند ساعته در مسیر دارد.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۲ ۱۵:۰۳

سلام آن شاالله با کار خیرتون خدا برکت وسلامتیتون بده برا جاده کرمان وشیرازم فکری کنید واقعا مسیر خسته کننده ای هست