مجید ارجونی عصر امروز ۱۰ خردادماه در حاشیه بازدید از پروژههای بازسازی خط ریلی محور کرمان_بافق و نوسازی سالنهای قطارهای مسافربری راه آهن کرمان اظهار کرد: این پروژه یکی از بزرگترین پروژههای بازسازی کشور است.
وی ادامه داد: در این پروژه حدود ۴۵ کیلومتر از خط ریلی کرمان_بافق با هزینه حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان بازسازی شده است.
مدیرکل راه آهن کرمان قدمت راه آهن بافق به کرمان را ۵۰ سال اعلام کرد و افزود: از سال ۱۳۹۰ بازسازی این مسیر آغاز و تا سال ۱۴۰۰ حدود ۶۶ کیلومتر آن بازسازی شد و از شهریورماه سال گذشته تا پایان هفته آینده حدود ۵۳ کیلومتر آن بازسازی خواهد شد.
وی ادامه داد: راه آهن، ریل و برخی تجهیزات مورد نیاز برای بازسازی این خط ریلی را برای پیمانکار تامین کرده و قرارداد راه آهن با پیمانکار این خط ۲۸۹ میلیارد تومان و سرجمع هزینه راه آهن و پیمانکار حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان است.
ارجونی با بیان این مطلب که طول مسیر کرمان_بافق ۲۳۰ کیلومتر است، ادامه داد: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات این پروژه از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری به کرمان و بخش دیگر آن را راه آهن تامین کرده است.
وی با نوید اینکه این پروژه تا ایستگاه کرمان اجرا خواهد شد، عنوان کرد: ۱۴ کیلومتر دیگر پروژه را با قرارداد قبلی ادامه خواهیم داد، سعی داریم تا ایستگاه زرند را تا پایان سال بازسازی کنیم.
مدیرکل راه آهن کرمان بیان کرد: سرعت قطار قبل از بازسازی حدود ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت است و با بازسازی این خط به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.
مدیرکل راه آهن کرمان گفت: همچنین افزایش ایمنی و زمان سیر سفر نیز کاهش مییابد.
ارجونی علت حذف یک روز در میان قطار کرمان _ تهران را اجرای بازسازی خط ریلی با سرعت بالا اعلام کرد و گفت: با وجود حذف چند قطار اما با توجه به افزایش سالنها در سال گذشته، حدود ۹ درصد افزایش مسافر داشتیم.
وی بیان کرد: بازسازی هر کیلومتر خط ریلی حدود ۲۰ میلیارد تومان است و باید بازسازی خط زرند _کرمان انجام شود.
به گزارش ایسنا، حسینینژاد مسئول شرکت جوپار در راه آهن کرمان نیز اظهار کرد: دو رام قطار توسط شرکت واگنسازی زرند بازسازی شده و ۹ دستگاه واگن پنج ستاره ویژه خط کرمان _ تهران که در اراک بازسازی شده، نیز داریم.
حسینینژاد با بیان این مطلب که اگر راه آهن مجوز دهد آمادگی افزایش رام قطار داریم، تصریح کرد: در سطح کشور ۹ رام قطار داریم.
انتهای پیام
نظرات