• شنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403031207583
  • خبرنگار : 50189

ایسنا گزارش می‌دهد

نوید اجرای پروژه فاضلاب قلب شهر کرمان تا یک سال آینده

نوید اجرای پروژه فاضلاب قلب شهر کرمان تا یک سال آینده

ایسنا/کرمان از آغاز اجرای پروژه فاضلاب شهر کرمان حدود ۲۷ سال می‌گذرد و وقتی استان به این نتیجه رسید که با بودجه دولتی نمی‌توان این پروژه را اجرا کرد، در سال ۱۳۹۸ به بخش خصوصی واگذار شد و اکنون میزان پیشرفت فیزیکی آن به حدود ۶۰ درصد رسیده و امروز مسئولان مربوطه نوید اتمام اجرای شبکه فاضلاب مرکز شهر را تا یک سال آینده دادند.

به گزارش ایسنا، طی ۲۲ سال بخش دولتی فقط توانسته بود حدود ۵۰۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب کرمان را اجرا کند و بخش خصوصی در مدت حدود پنج سال قریب به ۷۵۰ کیلومتر شبکه فاضلاب را اجرا کرده است.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان صبح امروز ۱۲ خردادماه در حاشیه بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کرمان اظهار کرد: در ابتدا پروژه فاضلاب کرمان را آبفا اجرا کرد و ادامه پروژه به بخش خصوصی واگذار شد.

وی میزان پیشرفت کل پروژه فاضلاب شهر کرمان را حدود ۶۰ درصد اعلام کرد و گفت: بخش مایع آن حدود ۸۰ درصد پیشرفت دارد و واحدهای صنعتی و کارخانجات مختلف از مصرف‌کننده‌های این نوع آب هستند.

استاندار کرمان درباره استفاده شهرداری برای فضای سبز نیز اظهار کرد: شهرداری قبلاً از آب‌های زیرسطحی برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌کرد و با اجرای پروژه فاضلاب دچار چالش خواهد شد و پیگیر اختصاص سهمیه‌ای از این آب برای شهرداری هستیم.

علیرضا عبدیان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان نیز عنوان کرد: طول شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر کرمان ۱۷۵۰ کیلومتر است که ۵۰۰ کیلومتر آن توسط دولت و ۷۵۰ کیلومتر آن را بخش خصوصی اجرا کرده و حدود ۵۰۰ کیلومتر آن باقیمانده است.

وی ادامه داد: با افتتاح بخش مایع تصفیه‌خانه می‌توانیم سیفون‌های جمع‌آوری فاضلاب را نصب کنیم و از ابتدای مهرماه عملیات نصب ۷۰ هزار سیفون آغاز می‌شود که حدود ۱۱ هزار مورد آن امسال در مناطقی که مشکلات زیادی دارند، نصب خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان کرمان بیان کرد: تاکنون بیشتر عملیات فاضلاب در اطراف شهر بوده و مشکل ترافیکی زیادی نداشته اما اکنون به قلب شهر که شامل بازار نیز هست، رسیده‌ایم و چون بحث مراسم ملی و مذهبی داریم مقداری کار با کندی پیش می‌رود ضمن آنکه عمق کار به حدود هشت متر می‌رسد و به‌صورت تونلی کار را پیش می‌بریم و شبکه فاضلاب قلب شهر کرمان با همکاری شهرداری تا یک سال آینده حل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، عباس سلطانی‌نژاد معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب در این بازدید اظهار کرد: احداث تصفیه‌خانه فاضلاب کرمان از سال ۱۳۷۶ کلید خورد.

وی با اشاره به ایجاد دو مدول تصفیه‌خانه تصریح کرد: ۴۸۰ کیلومتر شبکه در حال جمع‌آوری فاضلاب شهر کرمان است و در حال حاضر ۴۲ هزار سیفون جمع‌آوری بخشی از فاضلاب شهر کرمان را انجام می‌دهند.

 معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب یادآوری کزد: از سال ۱۳۹۸ ادامه روند پروژه به بخش خصوصی واگذار شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha