• شنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403031208061
  • خبرنگار : 50184

رئیس هیات نجات غریق کرمانشاه:

آب‌های آزاد برای شناگران حرفه‌ای هم امن نیست

آب‌های آزاد برای شناگران حرفه‌ای هم امن نیست

ایسنا/کرمانشاه رئیس هیات نجات غریق استان کرمانشاه گفت: رودخانه‌ها و دریاچه سدها برای هیچ شناگری حتی شناگران حرفه‌ای هم امن نیست.

شهاب هنرجو در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آغاز فصل گرم و افزایش موارد غرق شدگی، اظهار کرد: هر ساله با شروع فصل گرم سال، بسیاری از خانواده‌ها برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت به حاشیه رودخانه و یا دریاچه سدها می‌روند که گاهاً منجر به بروز موارد غرق شدگی می شود. 

وی با تاکید بر اینکه آبهای آزاد شامل دریا، رودخانه و دریاچه سدها مکان امنی برای شنا کردن نیست، افزود: افراد به صرف اینکه شنا کردن را بلدند، نباید وارد آب‌های آزاد شوند، چرا که حتی شناگران ماهر هم در این آبها غرق می‌شوند. 

رئیس هیات نجات غریق استان کرمانشاه تصریح کرد: شرایط دمایی، عمق آب، گستردگی محیط، فشار آب و خستگی و اسپاسم عضلانی همه از مواردی است که شناکردن در محیط آبهای آزاد را متفاوت از محیط استخرها می‌کند. 

وی با بیان اینکه هنگام غرق شدگی یک نفر از افراد دیگر نباید برای کمک به او بی محابا به دل آب بزنند، افزود: اگر فردی در حال غرق شدن بود، افراد دیگر که دوره های نجات غریق را نگذرانده‌اند، هیچگاه نباید به فرد در حال غریق نزدیک شوند، چرا که به واسطه تکان های شدید و دست پا زدن ممکن است باعث غرق شدن افرادی شود که برای کمک به او به دل آب زده اند. 

هنرجو اضافه کرد: در این شرایط باید از طریق پرتاب یک تکه چوب یا تیوب لاستیکی و یا در صورت وجود جلیقه نجات برای نجات فرد در حال غرق شدن، به او کمک کرد. 

وی افزود: افرادی که قصد شنا در آبهای آزاد را دارند، تا زمانی که نجات غریق در اطراف این آبها مستقر نباشد، برای شنا کردن اقدامی نکنند. 

رئیس هیات نجات غریق استان کرمانشاه تصریح کرد: البته در حال حاضر در اطراف سدها و رودخانه های کرمانشاه هیچگونه نجات غریقی مستقر نیست، چرا که از اساس شنا کردن در سدهای استان ممنوع است و امکان کنترل تمام طول رودخانه ها هم وجود ندارد. 

وی بهترین و امن ترین مکان برای شنا کردن را استخرها دانست و گفت: در استان کرمانشاه حدود ۳۲ استخر داریم که در همه آنها ناجیان غریق مستقر شده اند و شناگران می‌توانند با خیال راحت در این اماکن آبی امن شنا کنند. 

هنرجو در پایان از خانواده ها خواست که هنگام رفتن به حاشیه رودخانه ها و سدها مراقب فرزندان خود باشند و مانع از شنا کردن آنها در این آبها شوند. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha