• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403031308928
  • خبرنگار : 50034

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری:

شناخت امام خمینی(ره) برای همه و به‌ویژه نسل جوان لازم است

شناخت امام خمینی(ره) برای همه و به‌ویژه نسل جوان لازم است

ایسنا/همدان  رئیس حوزه علمیه و نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براینکه قرآن کریم برای ما اسوه‌ها و الگوهایی را معرفی کرده است که در سایه شناخت این شخصیت‌ها می‌توانیم خود را بسازیم، گفت: علما می‌توانند برای ما الگو، اسوه و راهنمای عملی باشند.

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی در نشست با دانشگاهیان به مناسبت رحلت امام (ره) که به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی همدان برگزار شد، با بیان اینکه انبیاء در زمان خود اسوه بودند و در زمان ما هم علما جانشینان انبیا هستند، اظهارکرد: در زمان ما هم کار حضرت موسی به دست حضرت امام راحل انجام شد، نابودی فرعون زمان ما به دست امام راحل و جامعه مدرسین حوزه علمیه و اصحاب و انصار و جان برکفان و متدینین صورت گرفت.

وی با تأکید براینکه شناخت این شخصیت جهان اسلام برای همه و به ویژه نسل جوان لازم است، افزود: در آیات قرانی امتیازاتی بیان شده که این امتیازات در وجود حضرت امام (رع) متبلور بود که یکی از این آیات ان اکرمکم عندالله اتقاکم است.

نماینده مردم همدان در خبرگان رهبری با بیان اینکه تقوا مراتب و مراحل دارد، خاطرنشان کرد: کسی که ترک محرمات و واجبات را عمل می‌کند حداقل تقوا را دارد  اما امام راحل تقوا در حد اعلا داشت و از نظر زندگی از حداقل زندگی هم پایین‌تر بودند.

موسوی اصفهانی با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب خانه امام خمینی(ره) در نجف اشرف خانه محقری است که امام ۱۵ سال در آن زندگی می کرد، افزود: نه اینکه قدرت خریدن و اجاره خانه نداشت اما  چون امام امت بود می‌خواست مثل امیرالمومنین زندگی کند. نه آن وقتی که امام امت نشده بود بلکه بعد هم که امام مسلط شد و قدرت داشت تا آخر عمر در جماران زندگی می‌کرد.

وی با بیان اینکه امام ۱۱ سال امامت داشت و رئیس حکومت اسلامی بود اما مشهد نرفت، اظهار کرد:  یکی از ابعاد وجودی امام را تقوای ایشان بود و بُعد دوم زندگی امام ایمان قوی ایشان بود، به طوری که بهمن سال ۵۷ بعد از اینکه حکومت نظامی اعلام کردند ایشان ایمانی داشت که به مردم گفت بریزید بیرون و اعتنایی به حکومت نظامی نکنید.

مدیرحوزه علمیه همدان با تأکید براینکه تکیه‌گاه امام، الله بود، بیان کرد: ایمان محکم حضرت امام باعث شد زمانی که گفتند صدام به کشور حمله کرده است فرمود سنگی انداخته است و هشت سال بدون داشتن اسلحه‌های پیشرفته نظامی در جلوی دنیا ایستاد که این در سایه ایمان است.

موسوی اصفهانی با بیان اینکه حمله نظامی آمریکا به طبس را خدا نابود کرد، خاطرنشان کرد: ما اصحاب فیل را ندیده‌ایم اما جریان طبس را در زمان خود دیدیم که با عنایت الهی اتفاق افتاد.

 وی با اشاره به اینکه جهاد در راه خدا بُعد سوم امام بود، اظهارکرد: امام فرمود شب ۱۵ خرداد که مرا به تهران می‌بردند والله نترسیدم، دروغ نمی‌گفت و نیازی نداشت دروغ بگوید و نترسیدن را به امت یاد داد که از مرگ و جهاد و ایستادن در مقابل طاغوت نباید ترسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha