• چهارشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403031610312
  • خبرنگار : 50204

استاندار عنوان کرد

تلاش برای تبدیل استان مرکزی به قطب تولید تجهیزات انرژی‌های تجدیدپذیر

تلاش برای تبدیل استان مرکزی به قطب تولید تجهیزات انرژی‌های تجدیدپذیر

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: در دولت سیزدهم، انقلابی در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر توسط وزارت نیرو صورت گرفته و تلاش می‌شود استان مرکزی که اکنون در تولید تجهیزات انرژی‌های تجدیدپذیر سرآمد است به قطب تولید این تجهیزات تبدیل شود.

فرزاد مخلص‌الائمه ۱۶ خرداد در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی اظهار کرد: اقدامات خوبی در حوزه محیط زیست انجام می‌شود اما بازهم تا نقطه مطلوب فاصله زیاد است و تا رسیدن به نتایج خوب باید هم‌افزایی و اقدامات فرابخشی توسعه یابد.

وی افزود: شهرداری و صنایع در قبال آلایندگی مسئول هستند، هرچند شهرداری آلاینده نیست اما باید اقدامات لازم را در خصوص مقابله انجام دهد. برخی دستگاه‌ها نیز که گزارش اقدامات را در حوزه کاهش آلودگی ارائه نکرده‌اند، ظرف ۱۵ روز باید این مهم را انجام دهند.

استاندار مرکزی بیان کرد: از میزان عوارض آلایندگی که دریافت می شود ۵۰ درصد در اختیار شهرداری و دهیاری‌ها قرار می‌گیرد و ۵۰ درصد توسط کارگروه هزینه می شود.

مخلص‌الائمه با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم، انقلابی در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر توسط وزارت نیرو ساتبا صورت گرفته افزود: تلاش بر این است که استان مرکزی به قطب انرژی‌های تجدیدپذیر تبدیل شود و نیروگاه‌های تجدیدپذیر در استان افزایش یابد.

استاندار مرکزی اضافه کرد:  ۲۰ دستگاه ملی در استان مرکزی اقدام به نصب تجهیزات نیروگاه خورشیدی کرده‌اند. شهرداری اراک اقدامات خوبی از جمله خرید خودروی برقی در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی انجام داده است.

مخلص‌الائمه بیان کرد: برای بررسی وضعیت ریزگردها، معاون عمرانی با محیط زیست و منابع طبیعی نشست برگزار کند، همچنین لازم است نشستی با استانداری قم  درباره چشمه ریزگردها با استانداری مرکزی برگزار شود.

وی تاکید کرد: پدیده ریزگرد در تابستان استان را فراخواهد گرفت که از عهده استان خارج است اما در حد توان باید اقدامات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۷ ۱۱:۵۱

بسم‌الله الرحمن الرحیم انشالله که درتولید نیروگاه‌های تجدیدپذیر به روز خودکفا شویم ما هنوز تارسیدن به آلمان وژاپن خیلی فاصله داریم چرا درشمال وجنوب نیروگاه جزرومددی نساختهایم باید شتابمان را افزایش دهیم انشالله والسلام