• شنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403031912023
  • خبرنگار : 50182

معاون وزیر دفاع:

ساخت ۲۲۹ هزار واحد مسکونی برای «نیروهای مسلح»

ساخت ۲۲۹ هزار واحد مسکونی برای «نیروهای مسلح»

ایسنا/کرمانشاه معاون وزیر دفاع و فرمانده قرارگاه مسکن نیروهای مسلح، از شروع ساخت ۲۲۹ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح خبر داد و افزود: این واحدها در مراحل مختلف ساخت قرار دارند.

سردار سرتیپ پاسدار سیدمجید ابن الرضا در جلسه امروز (۱۹ خرداد) شورای مسکن استان کرمانشاه با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم بر اجرای طرح نهضت ملی مسکن، گفت: تامین مسکن کمک بسیار بزرگی برای مردم جامعه است.

وی با بیان اینکه شهید رییسی در این زمینه بسیار دغدغه‌مند بود و جلسات شورای عالی مسکن بصورت مرتب برگزار می‌شد، افزود: بعد از شهادت ایشان هم برگزاری جلسه شورای عالی مسکن تداوم یافت تا کار پیگیری ساخت و ساز واحدهای مسکونی مردم روی زمین نماند.

ابن الرضا از پروژه نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از ابرپروژه‌های کشور یاد کرد و افزود: اگر کار جهادی شهید رییسی و دولت سیزدهم نبود، این پروژه اجرایی نمی‌شد. حقیقتا ایشان بصورت جهادی این نهضت ساخت و ساز مسکن را پیش بردند و نیاز است که این مسیر ادامه پیدا کند.

معاون وزیر دفاع در ادامه با اشاره به نیاز کشور به ساخت و ساز هرچه بیشتر مسکن، گفت: در ۱۰ ساله آینده حدود ۲۴ میلیون دختر و پسر داریم که در سن ازدواج هستند و باید برای آنها مسکن تامین شود.

وی افزود: علاوه بر این، هشت میلیون واحد مسکونی در کشور نیاز به بازسازی دارند و اگر این ارقام را در نظر بگیریم سالانه دو میلیون مسکن باید در کشور ساخته شود تا کمبودها مرتفع شود.

ابن الرضا خاطرنشان کرد: رونق ساخت و ساز مسکن در کشور نه تنها موجب رفع یکی از نیازهای اولیه خانوارها می‌شود، بلکه به رونق تولید، اشتغال و جلوگیری از تورم هم در کشور کمک می‌کند.

فرمانده قرارگاه مسکن نیروهای مسلح در ادامه با تاکید بر تلاش ستاد کل نیروهای مسلح برای خانه‌دار شدن نیروهای مسلح، گفت: تمام تلاش این است که نیروهای مسلح در طول خدمت صاحب‌خانه شوند، نه اینکه بازنشسته شده و سپس صاحب مسکن شوند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت راه و شهرسازی برای ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح، گفت: تا پایان سال گذشته ۴۸ درصد تعهدات در خصوص مسکن نیروهای مسلح اجرایی شده و امیدواریم کار با سرعت بیشتری پیش رود.

ابن الرضا گفت: از مجموع ۲۲۹ هزار واحدی که هم‌اکنون در حال انجام است، ۳۰ هزار واحد در مرحله تامین زمین و تجهیز کارگاه قرار داشته، ۱۴ هزار واحد پروانه ساخت دریافت کرده، ۷۵ هزار واحد در مرحله  فونداسیون قرار داشته، ۵۲ هزار واحد به مرحله اسکلت و سقف رسیده، ۳۲ هزار واحد در مرحله سفت کاری قرار داشته، شش هزار واحد آماده تحویل است و ۱۸ هزار واحد تحویل شده است.

وی با بیان اینکه عمده اراضی این طرح متعلق به نیروهای مسلح است، گفت: ۱۴۲۹ هکتار توسط نیروهای مسلح و ۶۷۶ هکتار توسط دولت تامین شده است. اختصاص ۲۱۰ هکتار اراضی دیگر از سوی نیروهای مسلح برای انجام پروژه‌های مسکن در دست پیگیری است.

فرمانده قرارگاه مسکن نیروهای مسلح در خصوص بهره‌گیری از تسهیلات بانکی در پروژه‌های مسکن نیروهای مسلح هم گفت: تاکنون ۸۴۱۰ میلیارد تومان تسهیلات از دو بانک سپه و مسکن برای اجرای پروژه ها دریافت کرده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha