• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403032315709
  • منبع : نمایندگی سمنان

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تاکید کرد

لزوم برقراری ارتباط بین مدارس و مراکز پژوهشی

لزوم برقراری ارتباط بین مدارس و مراکز پژوهشی

ایسنا/سمنان مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بر لزوم برداشتن آنچه دیوار بین مدرسه و دانشگاه‌ و مراکز پژوهشی نامید، تاکید کرد.

سیدجمال وزیری امروز (۲۳ خرداد ماه) در نشست هم‌اندیشی اعضای شورای تحقیقات آموزش و پرورش که با موضوع کاربست یافته‌های پژوهشی با حضور ابراهیم حیدری‌لقب، رئیس دانشگاه فرهنگیان، جمعی از اعضای شورای معاونان و رؤسای اداره‌های آموزش و پرورش در دفتر مدیرکل آموزش و پرورش برگزار شد، بر پیوست پژوهشی تمام فعالیت‌های این‌ مجموعه و شکل‌گیری دوره‌های تفکر انتقادی، سیستمی و خلاق تأکید و اظهار کرد: فعالیت‌های پژوهش‌مدارانه آنگونه که باید در آموزش و پرورش انجام نشده و بیشتر برنامه‌های این‌ مجموعه دگرساخته یا خودساخته بوده است.

وی بر ضرورت توجه بیش از پیش به پژوهش در آموزش و پرورش تاکید کرد و ادامه داد: باید با برگزاری نشست‌های مختلف از سوی اعضای شورای تحقیقات به سمت بومی‌سازی برود و با برداشتن دیوارهای مدارس و برقراری ارتباط تنگاتنگ با مراکز دانشگاهی و پژوهشی به رشد، پویایی و شکوفایی برسد.

او بر لزوم برپایی همایش‌های مختلف در مدارس تاکید کرد و افزود: همایش‌های پژوهشی بیش از پیش برگزار شوند، چون دوره تفکر انتقادی، سیستمی و خلاق هنوز در آموزش و پرورش شکل نگرفته و نیاز است این دوره‌های آموزشی، اجرایی و عملیاتی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان این‌که اجرای طرح پژوهشی زمانی مؤثر است که کاربست آن را گسترش دهیم، تأکید کرد: سلسله‌ نشست‌های علمی دانش‌آموزان، سلسله‌ گفتمان‌های معلمان در بستر شاد با دعوت از استادان این‌ حوزه، راه‌اندازی و اجرا شود تا در کمترین زمان به بیشترین بازده علمی دست یابیم.

وزیری بیان کرد: باید شبکه و نظام مسائل آموزش و پرورش استان را شناسایی کنیم و درباره آن فعالیت پژوهشی انجام شود و تمام فعالیت‌های این‌ مجموعه، پیوست پژوهشی داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در بخش دیگری با اشاره به اهمیت امتحانات مدارس، بر ضرورت انجام دو دستور کار مهم توسط مدیران آموزش و پرورش و مدیران حوزه‌های امتحانات نهایی و معاونان آموزشی تأکید و اظهار کرد: ثبت نام کتاب‌های درسی بسیار مهم است، چون نیاز آموزش و پرورش را در ساماندهی نیروی انسانی تعیین می‌کند و انتظار می‌رود تا معاونان آموزشی و پشتیبانی با جدیت این موضوع را پیگیری کنند.

وی افزود: مدیران مدارس، تصحیح اوراق امتحانات نهایی را مد نظر داشته باشند و در این زمینه از ابتکارها و خلاقیت خود بهره بگیرند و این موضوع را مدیریت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از مدیران مدارس خواست تا زمینه‌های انگیزه‌بخشی را برای همکاران خود ایجاد و با مشاهده پیشرفت در برنامه‌ها از دبیران برتر تجلیل کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha