• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۲۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403032316106
  • خبرنگار : 50589

تیمداری شهرداری تبریز روی هوا!

تیمداری شهرداری تبریز روی هوا!

ایسنا/آذربایجان شرقی درحالی که تیمداری دوباره باشگاه شهرداری تبریز در جلسه کمیسیون ورزش‌وجوانان شورای اسلامی شهر به تصویب رسیده، قطعی شدن این اتفاق در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

باشگاه شهرداری تبریز در اواسط تابستان سال ۱۳۹۷ با رای فرمانداری منحل شد. این هفته بعد از گذشت ۶ سال احتمال تیمداری دوباره این باشگاه مطرح شد تا به عنوان خبری خوش در بین ورزش دوستان تبریز مخابره شود.

لایحه تیمداری باشگاه شهرداری تبریز در جلسه این هفته کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر تبریز به تصویب رسید و پرویز هادی، عضو شورا و رئیس این کمیسیون در این باره مطرح کرد: تیمداری شامل رشته های فوتبال، بسکتبال، والیبال، کشتی و سایر رشته‌های دارای پتانسیل با اسپانسری بانک شهر و سایر اسپانسرها خواهد بود.

به گزارش ایسنا، اما روح‌ الله رشیدی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز در نشست خبری امروز (چهارشنبه) خود درباره این موضوع اظهار کرد: شهرداری مجوزی برای تیمداری ندارد، حتی دلیل اطاله بررسی مجوز شرکت ورزشی باشگاه شهرداری این بود که ماده ‌ای از اساسنامه با مجوز برای تیمداری مخالف بود و تیمداری از اساسنامه حذف شد. در قانون وظایف شهرداری آماده کردن زیرساخت ها، احداث زمین ورزشی و ورزشگاه و سرمایه‌گذاری در ورزش همگانی در نظر گرفته شده و تیمداری قانوناً خلاف است.

چرا دیگر شهرها تیمداری می‌کنند؟ او در پاسخ به این سوال گفت: شهرداری‌ شهر های کوچکی که تیمداری می‌کنند توسط دولت بودجه‌ی جدایی برای تیمداری دریافت می‌کنند اما شهرداری تبریز خودگردان است. اگر بودجه‌ی شهرداری صرف تیمداری شود مدیریت شهرداری ناقص می‌ماند و نمی‌تواند کارهای دیگر خود را انجام دهد. البته این قانون است و اگر در گذشته هم تیمداری شده غیر قانونی بوده، این قانون عالمانه‌ای است.

عضو شورای شهر تبریز گفت: شهرداری می‌تواند زمین ورزشی آماده کند و با هیات های ورزشی برای استعدادیابی همکاری کند. اگر در لایحه شان پیشنهاد این است که کارکنان تیم داشته باشد مانعی ندارد ولی تیمداری حرفه‌ای غیر قانونی است.

او درباره وضعیت واگذاری تراکتور گفت: موافق تراکتوریزه شدن شورا هستم، زیرا این تیم سرمایه‌های اجتماعی بزرگی به نام هواداران دارد و نه‌تنها در تبریز بلکه در کل ایران شناخته شده است.

رشیدی ادامه داد: نباید این‌طور باشد که فرد یا افرادی به‌خاطر برند و ارزش اجتماعی که این تیم تولید می‌کند، مالکیت آن را قبول و با کوچک‌ترین مشکل، به قراردادهای خود پشت کنند و این کار خوبی نیست.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز بیان کرد: شورا یا شهرداری مجوزی برای فعالیت در زمینه ورزش حرفه‌ای ندارد و باید زمینه فعالیت و پرورش استعدادهای ورزشی را در شهر فراهم کند.

با این حال باید منتظر جلسه علنی روز یکشنبه شورای اسلامی شهر تبریز بود تا مشخص شود شهرداری تبریز دوباره قصد تیمداری در عرصه قهرمانی خواهد داشت یا نه.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha