• پنجشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403032416332
  • خبرنگار : 50627

سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی:

محیط‌زیست، یکی از ارکان پیشرفت و توسعه کشور است

محیط‌زیست، یکی از ارکان پیشرفت و توسعه کشور است

ایسنا/آذربایجان شرقی سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی محیط‌زیست‌ را یکی از ارکان پیشرفت، توسعه پایدار و آبادانی کشور در کنار توجه به سرمایه های انسانی، اجتماعی و اقتصادی عنوان کرد.

تراب محمدی روز پنجشنبه ۲۴ خردادماه در مراسم گرامی‌داشت مقام محیط‌بان و تجلیل از برگزیدگان یگان سازمان حفاظت محیط‌زیست به اهمیت محیط زیست در زندگی بشری تاکید کرد و افزود: بدون حفاظت از محیط‌زیست زندگی بشری به مخاطره خواهد افتاد و در این راستا باید الزامات محیط زیست باید رعایت شود.

وی سیاست های ۱۵ گانه مقام معظم رهبری در حوزه محیط‌زیست را نقشه راه و پیشران در این زمینه عنوان کرد و ادامه داد: شهید جمهور نگاه و بینش دقیقی بر اهمیت محیط‌زیست داشت.

وی اقدامات سازمان محیط زیست استان را تشریح کرد و افزود: احیای دریاچه ارومیه، مدیریت منابع پهنه آبی استان توجه به اقدامات محیط زیستی در توسعه صنایع، صیانت از منابع طبیعی با مشارکت مردم، هزینه‌کردهای زیست محیطی مبتنی بر سند تحول مردمی و جنگل کاری ۴۰۰ هکتاری توسط بسیج سازندگی از اقدامات مهم‌ دولت سیزدهم در آذربایجان‌شرقی است.

محمدی به اقدامات و رشادت های محیط‌بانان در عملیات جست‌وجوی لاشه‌ی هلیکوپتر حامل رییس جمهور اشاره کرد و افزود: محیط‌بانان در جاهای مختلف جنگل ارسباران با آشنایی و تسلط بر منطقه، عملیات جست‌وجو را آغاز کردند ولی با توجه به مه‌آلودی هوا، هوای بارانی، سردی هوا و عدم نقطه‌زنی دقیق محل حادثه باعث شد ضایعه‌ای دردناک برای کشور اتفاق بیفتد.

وی به حضور میلیونی و پرشور مردمی در تشییع پیکر شهدا در تبریز تاکید کرد و افزود: از یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت شهرستان تبریز، یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت حضور یافته بودند که نشان دهنده محبت، علاقه، نیکی و خوبی این شهدا به مردم بود.

وی تصریح کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری شهید آیت الله رئیسی، رئیس جمهوری محبوب، مظلوم و خستگی‌ناپذیر بود که در دوران ریاست جمهوری ۳۳ ماهه ایشان خدماتی بی‌نظیری در کشور اتفاق افتاد که برای مردم به خوبی تبیین نشد و یا مغرضانه بعضی افراد تبیین نکردند.

سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی به آیه ۸۴ سوره شهدا اشاره کرد و افزود: نام و یاد شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم، سلامت و خدمت تا ابد برای آزادگان جهان و در صفحات تاریخ ماندگار خواهد ماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha