• پنجشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403032416368
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

معاون استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد:

تأمین ماشین آلات بخش عشایری خراسان جنوبی/ آبرسانی به ۱۱۵ روستا تا پایان امسال

تأمین ماشین آلات بخش عشایری خراسان جنوبی/ آبرسانی به ۱۱۵ روستا تا پایان امسال

ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: در سال جاری ۵۰ میلیارد تومان برای تأمین ماشین آلات ضروری بخش عشایری از محل مالیات بر ارزش افزوده اختصاص می یابد.

علیرضا عباس زاده امروز پنجشنبه۲۴ خرداد در مراسم اهدای ماشین آلات بخش عشایری که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی انجام شد، خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی یکی از مهمترین مایه های استقلال کشور به ویژه در بحث امنیت غذایی است.

به گفته وی، در راستای تداوم خدمت رسانی به مردم و به ویژه عشایر سختکوش استان، مرحله اول واگذاری ماشین آلات ضروری به بخش عشایری چند ماه قبل انجام شد و امروز هم مرحله دوم واگذاری این ماشین آلات به عشایر خراسان جنوبی انجام می شود.

وی تصریح کرد: این کار بسیار مهم نتیجه تعامل بین امور مالیاتی، اقتصاد و دارایی و جهادکشاورزی استان است که در این مرحله یک بیل مکانیکی، دو تانکر آبرسانی و یک کمپرسی به ارزش ۱۸ میلیارد تومان برای استفاده در بخش عشایری خراسان جنوبی تأمین شده است.

معاون استاندار تأکید کرد: مردم خراسان جنوبی باید بدانند آن چه در قالب مالیات در بخش های مختلف پرداخت می کنند، برای سازندگی و رشد و توسعه کشور هزینه می شود که نمونه ای از آن امروز در تأمین ماشین آلات ضروری بخش عشایری انجام شد.

عباس زاده تصریح کرد: براساس پیش بینی انجام شده امسال بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان از محل درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده برای تأمین ماشین آلات بخش عشایری استان اختصاص می یابد.

به گفته وی، در هفته دولت سال جاری هم در قالب مرحله سوم اجرای این طرح تعداد دیگری از ماشین آلات ضروری به ویژه گریدر برای بهسازی ایل راه های عشایری واگذار خواهد شد.

وی با اشاره به شروع فصل گرما خاطرنشان کرد: یکی از ضروری ترین اقدامات در این خصوص انجام خدمات آبرسانی به روستاها و مناطق عشایری است .

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین نیازهای مردم تأمین آب است و با وجود همه اقدامات انجام شده ، هنوز ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی با تانکر آبرسانی می شوند.

معاون استاندار با بیان این نکته که امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۴ همه روستاهای خراسان جنوبی آبرسانی شوند، گفت: در مرحله اول آبرسانی به روستاها، برنامه ریزی برای آبرسانی به ۱۱۵ روستا انجام شد که تاکنون آبرسانی به ۶۵ روستا انجام شده است.

عباس زاده متذکر شد: در هفته دولت امسال هم عملیات آبرسانی به ۲۲ روستای دیگر انجام خواهد شد و در مرحله دوم، همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار و تعدادی از روستاهای زیر ۲۰ خانوار از آب آشامیدنی برخوردار خواهند شد.

به گفته وی، با آبرسانی به روستاهای استان، از تانکرهای مورد نظر برای آبرسانی به مناطق عشایری استفاده خواهد شد.

محمد ابراهیم ابراهیمی مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی نیز در این مراسم از افتتاح ۱۴ پروژه در حوزه عشایری استان در هفته جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: اعتبار هزینه شده برای این پروژه ها ۷ میلیارد و ۶۷۵ میلیون تومان است.

وی اظهار کرد: در نهبندان ۵ پروژه، زیرکوه ۴، خوسف و سربیشه ۲ و سرایان یک پروژه در هفته جهاد کشاورزی افتتاح می شود.

به گفته وی، این پروژه ها در زمینه مرمت و بهسازی چشمه و انتقال آب، حفر و تجهیز چاه برداشت آب، احداث آبشخور دامی، احداث منبع دفنی و همچنین نصب و راه اندازی توربین بادی است.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی اظهار داشت: دو دستگاه گریدر و دو دستگاه لودر با اعتبار حدود ۲۲ میلیارد تومان برای خدمت‌رسانی بهتر به عشایر خریداری شد که تا چند ماه آینده این ماشین آلات برای تسطیح و بازگشایی ایل‌راه‌های عشایری وارد استان می‌شوند.

وی در ادامه افزود: یک دستگاه بیل مکانیکی زنجیری، دو دستگاه تانکر آبرسان و یک دستگاه کمپرسی هم به مبلغ ۱۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر و مالیات بر ارزش افزوده تأمین شده‌ است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha