• پنجشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403032416484
  • خبرنگار : 71567

رئیس سازمان امور دانشجویان مطرح کرد

راه‌اندازی فرصت مطالعاتی برای دانشجویان دکتری زبان فارسی

راه‌اندازی فرصت مطالعاتی برای دانشجویان دکتری زبان فارسی

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: ما فرصت مطالعاتی برای دانشجویان رشته زبان ادبیات فارسی فراهم خواهیم کرد، تا این دانشجویان در محیط خارج از کشور به دیگران زبان فارسی آموزش دهند. با استفاده از این کار می‌توانیم دانشجویان بین‌الملل بسیاری را جذب کنیم.

به گزارش ایسنا، هاشم داداش پور در چهارمین گردهمایی مراکز آزفای سراسر کشور با اشاره به ابلاغ برنامه هفتم توسعه گفت: دانشگاه‌های کشور باید ۳۲۰ هزار نفر دانشجوی بین‌الملل تا سال ۱۴۰۷ جذب کنند، یعنی سالی ۸۰ هزار دانشجوی بین‌الملل باید وارد دانشگاه‌های کشور شوند. برای اینکه ما بتوانیم این عدد را پوشش دهیم، نیاز به توسعه مراکز آموزش زبان فارسی داریم.

رئیس سازمان امور دانشجویان در ادامه گفت: ما به غیر از مرز جغرافیایی و فیزیکی، یک مرز فرهنگی دیگری نیز داریم که این مرز فراتر از مرز سیاسی ما است و ما برای احیای آن باید تلاش مضاعفی انجام دهیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان در ادامه با تدریس زبان دوم در دانشگاه‌ها برای دانشجویان بین‌الملل گفت: سازمان امور دانشجویان متولی شد و خود ما نیز آئین‌نامه‌ای را تنظیم کردیم و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال کردیم، رئیس جمهور به تمامی دانشگاه‌های کشور ابلاغ کردند که زبان دوم هم بتواند در داخل دانشگاه‌های کشور تدریس شود.

وی درباره آموزش مجازی زبان فارسی در دانشگاه‌ها گفت: در ابتدا باید بگویم قرار نیست که آموزش مجازی جای آموزش حضوری را بگیرد، سیاستی تغییر نکرده است. مرکز آموزش زبان فارسی برای یادگیری و یاددهندگی نمی‌تواند بدون اسلوب خاص باشد، بدون شیوه استاندارد امکان یادگیری زبان فارسی وجود ندارد.

دکتر داداش‌پور گفت: ما فرصت‌ مطالعاتی ۶ماهه برای دانشجویان دکتری داریم، تصور بنده این بود که این فرصت مطالعاتی، فقط مناسب دانشجویان رشته فنی و مهندسی است اما ما فرصت مطالعاتی برای دانشجویان رشته زبان ادبیات فارسی را نیز فراهم خواهیم کرد، یعنی این دانشجویان در محیط خارج از کشور به دیگران زبان فارسی آموزش دهند، با استفاده از این کار می‌توانیم دانشجویان بین‌الملل بسیاری را جذب کنیم.

معاون وزیر علوم در پایان خاطرنشان کرد:‌ بورسی را با نام «بورس دانش» طراحی کردیم که متقاضیان کنکوری که جزو ۵ درصد رتبه برتر هستند اگر در دانشگاه رشته زبان و ادبیات فارسی را بخوانند، ماهیانه ۵ میلیون تومان از سازمان امور دانشجویان دریافت می‌کنند و مورد حمایت سازمان امور دانشجویان قرار می‌گیرند. این کار به این دلیل انجام شده می‌شود که بتوانیم از ظرفیت افراد برتر برای جذب دانشجویان بین‌الملل استفاده کنیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha