• جمعه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403032516781
  • خبرنگار : 71951

فرماندار قرچک:

پروژه هایی که در دولت سزدهم در قرچک کلید خورد

پروژه هایی که در دولت سزدهم در قرچک کلید خورد

ایسنا/تهران فرماندار قرچک از تکمیل پروژه‌هایی که در دولت سیزدهم افتتاح و اعتبارات لازم از نهاد ریاست جمهوری تخصیص داده شده است، خبر داد.

حسین فخاری به پروژه زیرگذر محمدآباد و داودآباد اشاره کرد و گفت: باتوجه به پیگیری‌های شهرستانی و استانی مبلغ ۶۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ توسط نهاد ریاست جمهوری جهت رفع معارضات (آب و فاضلاب، گاز و برق و …) برای دو زیرگذر مذکور تخصیص و معارضات پروژه رفع شد، اما به دلیل مشکلات پیمانکار و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی روند پروژه بسیار کند و گاهاً به تعطیلی پروژه انجامید که با پیگیری‌های فرمانداری در سال ۱۴۰۳ اعتبارات مورد نیاز از سوی نهاد ریاست جمهوری به میزان ۱۳۰ میلیارد تومان تخصیص و پروژه مجدد فعال شده است.

وی پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۴۰ درصد ارزیابی کرد و افزود: از اوایل اردیبهشت اجرای پروژه تسریع شده و پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری از دو پروژه مذکور بهره برداری شود.

نماینده عالی دولت در قرچک سپس به پروژه تصفیه خانه مرکزی این شهرستان اشاره کرد و افزود: پروژه تصفیه خانه مرکزی قرچک از سال ۱۳۸۷ شروع و تاکنون ۵۰ درصد خط انتقال جمع آوری فاضلاب انجام گرفته است.

وی افزود: پس از پیگیری‌های مکرر شهرستانی در سال ۱۴۰۲ زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در ضلع جنوبی روستا امین آباد از سوی موقوفات جهت احداث تصفیه خانه شهرستان واگذار شده است، کل اعتبار مورد نیاز پروژه ۷۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که برای فاز اول ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص پیدا کرده است.

فخاری اضافه کرد: اکنون در مرحله برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار هستیم و انتظار می‌رود فاز اول عمرانی پروژه تصفیه‌خانه قرچک از نیمه دوم سال ۱۴۰۳ شروع به کار کند.

وی در خصوص پروژه بهسازی و تعریض محور روستایی فردیس- قشلاق جیتو – جیتو، گفت: باتوجه به حادثه‌خیز بودن محور روستایی قشلاق جیتو به جیتو پاکدشت و پیگیری‌های مکرر فرمانداری و اداره راهداری به منظور تخصیص اعتبار جهت تعریض و آسفالت محور مذکور انجام‌شد و در سال ۱۴۰۲ اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان جهت تعریض و آسفالت یک لاین محور به طول چهار کیلومتر تخصیص و عملیات عمرانی به صورت کامل انجام گرفته است.

 وی گفت: در صورت آزادسازی محور و رفع معارض در محدوده شهرستان پاکدشت لاین دوم نیز تعریض و آسفالت می‌شود.

 فرماندار قرچک سپس به برخی پروژه‌های روستایی این شهرستان اشاره کرد و گفت: احداث مرکز جامع سلامت روستای قشلاق جیتو و پایگاه سلامت روستای محمدآباد از پروژه‌های مهم روستایی است، که از سال ۱۴۰۲ آغاز شده و تا کنون ۱۲ میلیارد تومان برای احداث مرکز جامع سلامت و دو میلیارد برای تجهیز این مرکز هزینه شده است.

فخاری گفت: این پروژه با توجه به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی تا یک ماه دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

 وی پیشرفت فیزیکی احداث پایگاه سلامت روستای محمدآباد را نیز ۶۰ درصد دانست و گفت: تا کنون بیش از پنج میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است که انتظار می‌رود تا سه ماه دیگر به بهره برداری برسد.

 بالاترین مقام اجرایی قرچک احداث سه چمن مصنوعی در روستاهای صالح آباد، داودآباد و قشلاق دوم را مورد اشاره قرار داد و گفت: این پروژه‌ها مجموعاً با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اجرا شده است.

 وی در خصوص تعویض چمن مصنوعی روستای ولی آباد نیز گفت: این پروژه با اعتبار یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اجرایی شده است.

فخاری اضافه کرد: احداث دو ساختمان اداری در روستاهای محمدآباد و قشلاق اول نیز اجرایی شده که در محمدآباد با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و در روستای قشلاق اول با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha