• جمعه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403032516939
  • خبرنگار : 50560

امام جمعه قزوین:

رقابت‌های انتخاباتی باید رفاقت‌ها را محکم‌تر کند

رقابت‌های انتخاباتی باید رفاقت‌ها را محکم‌تر کند

ایسنا/قزوین امام جمعه قزوین گفت: در بحث انتخابات حتماً باید توجه داشته باشیم که رقابت‌های انتخاباتی باید رفاقت‌های ما را محکم‌تر کند، مبادا اختلافات، حرمت شکنی، اهانت و توهین به رقبا را داشته باشیم.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ۲۵ خرداد ضمن تسلیت شهادت امام محمد باقر (ع) اظهار کرد: از وظایف حجاج این است که ولایتشان را به امام زمانشان آشکار کنند و بدانند که اگر می خواهند به ولایت خدا برسند، ائمه (ع) وسیله رسیدن به ولایت الهی هستند، مودّت و دوستی‌شان را برای امام زمانشان آشکار کرده و نصرت و یاری خود را نسبت به امام زمانشان اعلام کنند.
خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: الحمدلله سال‌هاست نماز عید فطر با شکوه خوبی به همت شما مؤمنین و مؤمنات، برادران و خواهران ایمانی و مسئولان برگزار می شود، نماز عید قربان هم الحمدلله هر سال نسبت به سال گذشته شکوه بیشتری پیدا کرده است، امیدواریم امسال هم در همه شهرها و در همه جای کشور شاهد برگزاری باشکوه نمازهای عید قربان باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: هر نمازی اعم از نماز عید فطر، نماز عید قربان و نماز جمعه که برگزار می‌شود در حقیقت اعلام آمادگی است و می‌خواهیم بگوییم ای امام زمان، ما پیرو رهبرمان هستیم و به فرمان او اینگونه قیام کرده‌ایم و داریم برای ظهور شما و در رکاب شما بودن تمرین می‌کنیم، ما می‌خواهیم قیام کنیم که شاهد ظهور شما باشیم، ما شاهد بودیم.

وی در ادامه به رسالت‌های انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی ما کاری کرده که جهان در حال قیام کردن است، قیام ۱۵ خرداد در سال ۱۳۴۲ تبدیل به قیامی شده که امروز در همه جای دنیا اعم از دانشگاه های آمریکا و اروپا، در شهرهای مختلف و زیر گوش مستکبران آمریکایی، همان فریادی بلند است که یک روز در فیضیه قم بلند بود، خدا را از این جهت شاکریم، ان شاءالله شاهد برگزاری نماز عید قربان باشکوه هم باشیم.

خطیب نماز جمعه بیان کرد: دهه امامت و ولایت فرصت خوبی برای تبلیغ و تبیین امر ولایت و امامت و همچنین بحث ولایت و امامت در عصر غیبت است، مبلّغان و مروّجان دین به دنبال این امر هستند و ان شاءالله به نتیجه خواهیم رسید، امیدواریم هر سال این معرفت‌افزایی نسبت به سال گذشته وصع بهتری پیدا کند.

وی ادامه داد: هر چه جلوتر می‌رویم به انجام وظیفه مهم اجتماعی، انقلابی و ایمانی خود که مسئله انتخابات است نزدیک می‌شویم، در بحث انتخابات حتماً باید توجه داشته باشیم که رقابت‌های انتخاباتی باید رفاقت‌های ما را محکم‌تر کند، مبادا اختلافات، حرمت شکنی، اهانت و توهین به رقبا را داشته باشیم، این مسئله هم در مورد کاندیداها و هم در مورد کسانی که کاندیداها را حمایت و کمک می‌کنند صدق می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: همه باید برادری و محبت را به عنوان اصل اساسی در نظر بگیریم، به جای تخریب دیگران، اثبات خود را داشته باشیم، ادب و آداب نشان دهیم، معلم، الگو و اسوه بودن آیت الله شهید رئیسی را در اخلاق انتخاباتی رعایت کنیم.

وی اظهار کرد: البته شاهدیم اخلاق انتخاباتی شهید آیت الله رئیسی اثر خودش را گذاشته است، شاید یک جاهایی هم برخی ها این اخلاق را رعایت نکنند اما اصولاً می بینیم که شهید رئیسی کاری کرده که خلاف ایشان عمل کردن برای دیگران سخت شده است.

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: از اکنون دشمنان همه برنامه‌های خود را ردیف کرده‌اند که بگویند مردم نمی خواهند به میدان انتخابات بیایند، مردم وقتی با جمعیت ده‌ها میلیونی پای تشییع جنازه شهدا یا مراسم و مناسک دیگر نظیر اربعین می‌آیند، دشمن بزدل این ده‌ها میلیون نفر را در رسانه هایش ده‌ها نفر نشان می‌دهد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: در انتخابات باید کاری کنیم دشمنان ما مأیوس شوند، حماسه‌ای بیافرینیم که مصداق آیه سوم سوره مائده شود، خدای متعال در این آیه می‌فرماید امروز کافران از اینکه به دین شما دستبرد بزنند و اختلالی رسانند، طمع بریدند. یعنی باید با حضور در صحنه کاری کنیم دشمن ناامید شود از اینکه بخواهد به دین، مملکت، استقلال، امنیت و اقتصاد ما سوءنظر داشته باشد، این ها همه با حضور جدی، نشاط و حماسه آفرینی مردم اتفاق خواهد افتاد، امیدواریم همه در انجام این تکلیف الهی وظیفه خودمان را به لطف و عنایت خدای متعال به درستی انجام بدهیم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha