• جمعه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۳:۱۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403032517070
  • خبرنگار : 71489

پزشکیان: تاسیس سازمان ملی هوش مصنوعی ایران در دستور کار دولتم خواهد بود

پزشکیان: تاسیس سازمان ملی هوش مصنوعی ایران در دستور کار دولتم خواهد بود

یکی از نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت که در صورت اعتماد مردم در انتخابات، پیشنهاد تاسیس سازمان ملی هوش مصنوعی ایران را در دستور دولت قرار خواهم داد.

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«از لوازم قدرت علمی ایران، عقب نماندن از توسعه «هوش مصنوعی» و تاثیرات آن در ساحت‌های زندگی مردم و حکمرانی است. در صورت اعتماد شما، پیشنهاد سنجیده و کارشناسانه دکتر شریفی و همکاران متخصصش را در دستور دولت قرار خواهم داد و از آنها در پیشبرد پیشنهاد بهره خواهم برد.»

به گزارش ایسنا، علی شریفی زارچی عضو کمیته علمی المپیاد جهانی هوش مصنوعی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با انتشار تصویری از دیدار خود با مسعود پزشکیان نوشت:

«کشورها در گذشته بر سر خاک، منابع انرژی و نیروی انسانی رقابت می‌کردند؛ اما امروز هوش مصنوعی یکی از جدی‌ترین زمینه‌های رقابت ‌است. پیشرفت ایران عزیزمان، امید و آینده‌ی جوانان در گروی پرداختن جدی به این فناوری در کنار سایر زمینه‌ها است.

امروز به دعوت ستاد دکتر پزشکیان، طرح تاسیس سازمان ملی هوش مصنوعی ایران را به ایشان ارائه کردم و از دغدغه‌های جوانان و متخصصان و ضرورت توجه دولت آینده به این حوزه، جلوگیری از سیل مهاجرت و حفظ رقابت با کشورهای منطقه گفتم. گوش شنوای ایشان و توجه جدی به این موضوعات امیدبخش بود.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۶ ۰۴:۳۴

گرفتار افراط و تفریط هستیم. هوش مصنوعی یک بحث علمی است که در حوزه های مختلفی کاربرد پیدا کرده است. اینکه بدون مطالعه یک سازمان برایش درست کنیم چه مفهومی دارد.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۶ ۱۳:۳۰

این سازمان قبلا توسط اقای رئیسی اقدام و راه اندازی شده بود - ایشان در خصوص فعالیت های انجام شده مربوط به حوزه کاری خودشان اظهار بی اطلاعی می کردند

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۶ ۱۵:۰۹

این سازمان با مدیریت دکترسرافراز در اسفند گذشته و به دستور رئیس‌جمهور شهید راه‌اندازی شد

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۶ ۱۵:۱۵

قبلا شهید رئیسی عزیز اقدام کرده بودند.