• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403032617246
  • خبرنگار : 50678

استاد حوزه و دانشگاه:

ترویج فرهنگ کاروکوشش اولویت رئیس جمهور آینده باشد

ترویج فرهنگ کاروکوشش اولویت رئیس جمهور آینده باشد

ایسنا/قم یک استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: اهمیت دادن به سبک زندگی اسلامی، خانواده محوری و همچنین مسئله مهم فرزندآوری و از سویی ساماندهی و کنترل فضای مجازی و ترویج فرهنگ کار وکوشش به ویژه در بین جوانان جزء برنامه‌های رئیس جمهور باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شجاعیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های رئیس جمهور آینده بیان کرد: در عرصه خارجی و بین المللی موضوع فلسطین که موضوع اول جهان اسلام و عرصه بین‌المللی است در اولویت سیاست خارجی رئیس جمهور قرار گیرد، همچنین تلاش برای رفع ظلم وستم از ملت فلسطین و حمایت از محور مقاومت مورد تاکید رئیس‌جمهور آینده باشد.

شجاعیان اضافه کرد: در زمینه منطقه گرایی باید در سیاست‌های خارجی به کشورهای منطقه و کشورهایی که به دنبال ضربه و آسیب به نظام اسلامی نیستند تمرکز شود، یعنی همان راهبرد و خط مشی سیاست‌های خارجی که شهید رئیسی ترسیم کرده و در این زمینه موفقیت‌هایی هم داشته است.

تمرکز بر مسائل اقتصادی دور از نظام سرمایه‌داری

دانشیار و عضو هیات علمی گروه سیاسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه اظهار کرد: در زمینه مسائل اقتصادی رئیس جمهور بر کاهش تورم، بالا بردن ارزش پول ملی و همچنین کاهش و ثبات قیمت‌ها توجه داشته باشد برنامه رئیس‌جمهور این باشد که به جای زندگی غربی ارزش‌های اسلامی و ایرانی جایگزین شود چرا که مشکلات عمده امروز جامعه ما را تشکیل می‌دهد.

شجاعیان عنوان کرد: در مسائل اقتصادی از الگوهای سرمایه‌ای و الگوهای مبتنی بر بازارهای آزاد و رها که براساس بانک‌های جهانی و صندوق بین المللی پول دیکته می‌شود دوری کند؛ دولت‌های گذشته همین الگوها را در کشور پیاده کرده و نتایج این عملکردها است که امروز در مسائل اقتصادی کشور مشکلات و چالش‌هایی داریم.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد تثبیت نرخ ارز، حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان با کنترل قیمت‌ها و پرهیز از دلاری کردن زندگی مردم و تلاش برای بالا بردن ارزش پول ملی راهکارهایی است که باید رئیس جمهور در اولویت خود قرار دهد از سویی توجه به روستاها و عرصه‌هایی که مبتنی بر تولید پایدار برای کشور هستند در دستور کار رئیس جمهور باشد.

نظام جمهوری اسلامی پایدارترین نظام مردم سالاری

دانشیار و عضو هیات علمی گروه سیاسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بیان کرد: از آنجایی که نظام جمهوری اسلامی پایدارترین مردم سالاری را در منطقه غرب آسیا و جهان اسلام دارا است؛ مشارکت ما در این انتخابات حائز اهمیت است، نظام ما از همه‌ی معیارها و شاخص‌های مردم سالاری همانند کشورهای دموکراتیک برخوردار است اما نقطه تمایز مردم سالاری نظام ما محور دین و ارزش‌های اسلامی است.

شجاعیان افزود: مردم سالاری ما می‌تواند الگویی برای جهان اسلام باشد، الگویی که کاملا اسلامی و دینی است و شاهد موفقیت‌ها، رشد و تعالی آن در طول ۴۵ عمر نظام اسلامی هستیم؛ بنابراین مشارکت بالا در انتخابات یعنی حمایت از این الگو و حل مشکلات و قدرتمندتر کردن نظام اسلامی و از نگاهی دیگر حضور حداکثری مردم در انتخابات می‌تواند به روی کار آمدن دولتی قدرتمندتر با پشتوانه قوی ختم شود.

وی بیان کرد: ما باید به شرایط منطقه‌ای و جهانی توجه کنیم، در طی سال‌های اخیر به ویژه در طول یک سال اخیر نظام و ملت ایران در شرایط خاصی قرار گرفته و با یک جهش تمدنی و در یک سطح جهانی تراز بالایی قرار گرفته است؛ شعارهای نظام اسلامی در جهان اسلامی و بین اکثر ملت‌ها پذیرش شده به هرحال طبق فرمایش رهبری ما در یک پیچ تاریخی خاصی قرار داریم و در این شرایط انتخاب‌های صحیح و قرار گرفتن در مسیر درست تحولات می‌تواند به افزایش قدرت اسلام و انقلاب اسلامی در جهان کمک شایانی داشته باشد.

شجاعیان تاکید کرد: در انتخابات آینده باید رئیس جمهور در تراز جمهوری اسلامی باشد، نظام اسلامی ما کشوری نیست که معطوف به داخل کشور باشد شعارهای انقلاب در سطح جهان اسلام و حتی دنیا طرفدارانی دارد لذا در انتخاب رئیس جمهور این شاخص‌ها را باید مد نظر داشته باشیم.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: همچنین مشی نامزدها باید در راستای ارائه برنامه‌های کاربردی و عملیاتی برای حل مشکلات مردم به همراه تلاش شبانه روزی، پرهیز از حاشیه‌های بی‌حاصل و تاکید بر الگوهای اسلامی و وحدت در بین مسئولان باشد. به نامزدها توصیه می‌شود از اقدامات اختلاف برانگیز دوری همه توجه خود را به مشکلات مردم معطوف کنند و در همان خط مشی که شهید رئیسی ترسیم کرده بود قدم بردارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha