• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403032617341
  • خبرنگار : 50081

پژوهشگر گروه ادیان و مذاهب بنیاد پژوهش‌های اسلامی مشهد:

دولت جدید باید بسترها و زیرساخت‌های پژوهش در کشور را فراهم آورد

دولت جدید باید بسترها و زیرساخت‌های پژوهش در کشور را فراهم آورد

ایسنا/خراسان رضوی پژوهشگر گروه ادیان و مذاهب بنیاد پژوهش‌های اسلامی مشهد گفت: رئیس جمهور و دولت جدید باید بسترها و زیرساخت‌های پژوهش را در کشور فراهم آورد و بر عزت و کرامت پژوهشگران نیز بیافزاید.

محمدحسین محمدپور در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص انتظارات خود از دولت جدید، اظهار کرد: قطعا امر پژوهش و پژوهشگران در هر سرزمینی شالوده و زیربنای توسعه آن سرزمین در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به شمار می‌روند.

وی اضافه کرد: بنابراین لازمه یک پژوهش خوب و سودمند، وجود پژوهشگرانی است که بتوانند بی‌هیچ دغدغه‌ای تمام توان خود را صرف امر پژوهش کنند و حاصل پژوهش خود را در اختیار مجریان و متولیان امر نیز قرار دهند.

این پژوهشگر گروه ادیان و مذاهب بنیاد پژوهش‌های اسلامی مشهد خاطرنشان کرد: هنگامی پژوهشگر با انواع و اقسام دغدغه‌های معیشتی دست به گریبان است قطعا نمی‌تواند صد درصد توان خود را به امر پژوهش صرف کند.

وی بیان کرد: بنابراین این امر باعث می‌شود تا رئیس جمهور و دولت جدید بسترها و زیرساخت‌های پژوهش را در کشور فراهم آورد و بر عزت و کرامت پژوهشگران نیز بیفزاید. بنابراین لازم است پیوند میان امر پژوهش و نهادهای تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز کشور عمیق‌تر شود.

محمدپور با بیان اینکه دولت باید به امر پژوهش احساس نیاز کند، عنوان کرد: اگر این احساس نیاز نباشد، یقین بدانید قطار پیشرفت و توسعه در بخش‌های گوناگون از ریل خارج خواهد شد و طبیعتا در این میان مردم و توده‌های جامعه از این انحراف آسیب جدی خواهند دید.

این پژوهشگر گروه ادیان و مذاهب بنیاد پژوهش‌های اسلامی مشهد تصریح کرد: زمانی که مردم از این عدم احساس نیاز دولت آسیب ببینند؛ قطعا دولت پشتوانه اصلی خود را از دست خواهد داد و هنگامی که این پشتوانه از دست برود، در محافل بین‌المللی هم عزت و قدرتی نخواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha