• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403032617418
  • خبرنگار : 50046

یک مدرس دانشگاه در خراسان شمالی:

انتخاب می‌کنیم که کارآمدی نظام را بالا ببریم

انتخاب می‌کنیم که کارآمدی نظام را بالا ببریم

ایسنا/خراسان شمالی یک مدرس دانشگاه در خراسان شمالی با طرح این پرسش که چطور یک انتخاب اصولی و دغدغه‌مند در انتخابات ریاست جمهوری داشته باشیم؟ گفت: همه افرادی که در انتخابات شرکت می‌کنند باید تلاش کنند تا انتخابی موثر داشته باشند.

حیدرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: گاه انسان زندگی می‌کند، گاه درست زندگی می‌کند. زندگی فقط زنده بودن نیست و باید جنبندگی و تحرک داشته باشیم. باید معنای زندگی را فهمید و زمانی معنای زندگی را خواهیم فهمید که زندگی هدف داشته باشد. انتخاب نیز همین‌گونه است، کار کردن یک چیز است و درست کار کردن چیزی دیگری. انتخاب کردن قدم اول است و درست انتخاب کرن قدم بعدی و گام مهمتر است.

وی ادامه داد: وقتی تیری را رها می‌کنیم هدف این است که آن تیر به هدف بخورد و همانگونه که حضور در انتخابات، حضور در میدان و اعلام موجودیت و هویت، یک تکلیف است، انتخاب درست داشتن گام مهمتر است.

حیدرپور بیان کرد: وقتی شخصی در انتخابات شرکت می‌کند، اما می‌گوید رای سفید دادم، یعنی تیری را رها کرده، اما به هدف نخورده است. کار باید درست شروع شود و ادامه یابد و درست نیز به پایان برسد.

وی با بیان اینکه امام سجاد (ع) فرموده‌اند که شروع کار باید صادقانه و پایان آن، وفای به عهد باشد، اظهار کرد: من انتخاب می‌کنم که کارآمدی نظام را بالا ببرم. شورای نگهبان فقط تایید صلاحیت‌ها را انجام داده، اما کارآمدی نامزد را تایید نکرده و انتخاب نامزد کارآمد را به عهده مردم گذاشته است.

وی با تاکید بر اینکه قرآن کریم اولین درس‌نامه مسلمانی است، تاکید کرد: در قرآن کریم اشاره شده است که مسلمان‌ها را به اهلیت بسپارید و این به معنای آن است که باید اهل را انتخاب کرد.

حیدرپور با طرح این پرسش که اهل چه کسی است؟ گفت: طبق فرمایشات قرآن کریم، اهل باید نگهبانی دانا باشد، مومن و آگاه باشد و وفای به عهد و عمل صالح داشته باشد. اهل باید صادق و صابر باشد و سعه صدر داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha